Friday, February 10, 2012

My WeKeN & TrIp To SaRaWaK... ^_^

Hai...As-salam semua,

Ari ni dah Jumaat..yeayy..!! suke2..well, ari ni before saya kena start buat keje, better saya coret kan serba sedikit tentang apa yang saya lakukan last weken.. ^_^

Lepas keje Jumaat yang lepas, saya terus ke stesen bas untuk ke KL...saya gi ngan adik saya..pada mulanya, plan kami memang adik ikut saya ke KL..tapi last minute nampak macam adik tak berapa baik sangat lagi..kulit2 dia still ada merah2..sian kat dia..makin banyak lak tu..tu yang saya macam tak bagi dia ikut tu..tapi nampak dari raut wajah dia tu, memang dia terkilan and sangat sedih..so, daripada tengok dia bersedih, maka saya pun whatsapp kakak & bagitau yang saya nak gi KL ngan adik gak..pastu kakak suh bagitau ayah dulu and tengok reaksi ayah..walaupun masa kami decide tu dah hampir kul 11 malam, tapi saya tetap call ayah jugak & alhamdulillah ayah bagi..tu pun saya bagitau yang kami akan balik ke penang dengan flight..baru la ayah ok..huhu..tapi, kalu nak ikut kan, tiket flight saya memang Zaidi dah beli kan dah..sebab memula dia ingat saya gi sorang..so, cepat2 saya bbm Zaidi suh dia book lagi 1 tiket flight untuk adik..yeayy..!! settle..!!

Malam tu, lepas hantar adik ke umah kakak, kami gi tdo kat umah Lin..anak sedara Zaidi kat Putrajaya..esok nyer, lepas brekfast, kami ke Alamanda..ingat kan nak cari baju jersey kat abang ipar Zaidi..tapi tak jadi sebab tak jumpa..at last, lepak kat foodcourt before kami terus gerak ke LCCT..flight kami ke Sarawak kul 3.25petang..ooyeahh..!! best2x..ni kira 2nd time saya ke sana..dulu dah penah pegi dah masa tahun 2010..masa tu, sesi perkenalan sesama family..ayah dan adik ikut saya ke sana masa wedding kakak Zaidi.. ^_^ sweet memory lorrr..kikikii...


airasia color ijau.. ^_^
Sesampai di Sarawak, abang Hussien dan kak Mus datang menjemput kami kat airport..pastu dorang bawak kami gi makan dulu..saya order mee kolok yang menjadi fav ramai kawan2 saya di semenanjung..nyum3x..kali ni baru lah terasa kesedapan nyer..masa datang ngan ayah dulu, kami try mee kolok kat restaurant yang salah kot..terus saya ingat mee kolok ni tak sedap..bila saya tengok nape ramai sangat kawan2 semenanjung macam rindu kan mee kolok, terus saya terpikir, maybe tempat yang saya makan tu yang tak sedap..maklum la, main redah jer time tu..takde tourist guide pun..kikiki.. ;p

Mee Kolok Goreng beserta sotong..nyum3x.. =D
Malam tu kami ada meeting berkenaan kenduri kami..semua orang kampung yang terlibat di jemput hadir pada malam tu..wah3x..seronok jer tengok dorang ni..bermasyarakat, bergotong royong..best2x..saya takde experience macam ni dalam family saya..masa saya nak handle majlis saya tu pun, banyak nyer saya handle sendiri2..jumpa orang tu, jumpa orang ni, survey sana sini, semua sorang2..huuhuu..pity me.. :'( tapi takpe, alhamdulillah, dengan bantuan adik2 dan jugak sedikit pertolongan dari ayah & umi, majlis saya tu dapat berlangsung dengan sangat sempurna..it's perfect..Jalinan Kasih pun memberi full support..sebab nyer, date yang saya pilih tu, takde sape yang nak berebut sangat..that's why orang dari Jalinan Kasih cakap, "pandai hang pilih tarikh no...kami leh focus kat majlis hang sorang ja.." hahhaa..i like it..suke2..hihihii..takpe2, nanti saya reveal pasal majlis resepsi saya plak eh..dok tertangguh macam ni jer lah..memandangkan saya terlampau bizi bee kat opis ni skang..huhuu...

Macam2 masakan orang Sarawak yang saya dapat rasa sepanjang saya di sana..saya pun makan memang banyak betul..kebetulan kena plak ngan citarasa saya..ntah la..lauk dorang tu banyak ulam2, takde main ngan minyak sangat..sebab tu la kalu saya tengok kakak2 Zaidi dan jugak kakak2 ipar dia, nampak muda jer..macam tak percaya bila dengar, ada yang dah cecah 40an..serius..badan pun macam badan anak dara jer..even dah ada anak 3,4orang..dasyat kan?? ^_^

Isnin petang, flight kami ke LCCT..good bye Kuching..i will be there again on March...wait for me ya mee kolok, kek lapis, laksa sarawak, nasi ayam penyet..nyum3x..hihii..and of course my new family in law..see you guys soon.. ^_^

Sesampai di KL, malam tu kami beramai2 gi makan nasi Arab kat Saba Restaurant, Cyberjaya..kali ni, gi makan2 ngan Afiq, kakak, abang Wady and adik..sedap sangat nasi arab tu..my fav actually..hihii..kalu makan, memang saya akan pulun makan banyak2..hahahahhaa..Zaidi, layan kan ajer lah yek.. ;p

Selasa, seawal pagi 4.30, saya dah bangun mandi2 and siap..kul 5.30 terus gerak ke airport..flight ke Penang kul 7.15pagi..awal kan?? huhu..ni sebab gara2 Zaidi tersalah click timing masa nak book tiket..aduyaii..benda dah nak jadi..redha jer laa..hhuu..sesampai di Penang, amik cab..mak aii..mahai nyer tambang cab dari airport nak ke umah saya..harga nyer, RM31.40..hohoo..redha skali lagi..sampai kat umah, relax2 jap, pastu kuar balik gi Butterworth..sebab ada appoinment nak buat facial pagi tu kul 10.30..uwaahahaha...semangat seh...takde lah..maybe saya terus kan treatment ni sampai wedding kat Sarawak kot..bukan apa..ari tu amik package terus..tu yang tak habis2 lagi treatment nyer..haa..gitu..hihii..lepas tu, singgah jumpa Rosni jap, then saya & adik terus ke Jusco, makan2, beli barang keperluan sket, pastu terus balik umah titon dalam kepenatan..adehhh...penat woo..

That's all about my story morry journey and what so ever lah..hihii..talk to you soon..have a nice weekend everybody..!! ^_^

No comments:

Post a Comment