Wednesday, February 15, 2012

ToLoNg DaKu..Huuuuu..

Hi all,

Tolong...!! Tolong...!!!

Saya sangat stress ngan keje saya lately ni..tapi kalu kita ngadu kat sesapa pun, takde sape yang dapat tolong..kan?? kan?? betul tak? ada ke orang tu ngadu kat sesapa pasal keje dia, then dia leh lepas tangan..takde kan..memang apa2 terjadi pun, kita lah orang nyer yang kena handle sendiri semua tugasan yang di beri..ye dak?? lain la kalu kita ni boss..just arah2 orang jer kan..kalu nak relax, nak cuti ke apa ke, takde sape nak larang..sebab company kita kan...kikiki..tapi, masalah nyer sekarang, di alam realiti ni, saya bekerja ngan orang..ada majikan..so, nak tak nak kena hadapi jua..walaupun hati ni merintih gerammmmm...rasa nak buat dunt know jer..huhu..tapi tak leh..mau saya di pecat kang kalu nak buat mogok macam tu..huhu..tapi serius..saya takde mood..dengan Theena amik medical leave sebulan..dengan projek tengah running ngan hebat nyer..dengan busy tak cukup kaki tangan..dengan saya yang baru merangkak2 dalam dunia layout, dengan kurang nyer supervise, memang cukup..semua cukup rasa..adehhh... :'(

Ada lagi 2minggu 2ari before saya amik leave lagi skali untuk majlis di Sarawak..8ari bekerja okehhh..huhuu..memang bestt..time tu, yang best nyer, bila saya masuk keje balik, Theena dah masuk bekerja..yeayy!! cuma nyer, load keje for sure still ada..sebab, dengar cite, projek untuk team kami akan berlarutan sepanjang tahun ni..mid year ni, dalam bulan Julai, masuk projek baru plak..adoiii...bila la saya leh rest lama sket..lepak2..huhuu..yela, kalu takde projek, keje saya ni memang macam ni..leh lepakkkk jerrr..hehehe..

Saya ada baca 1 buku ni..insyaAllah..kalu kita amal kan zikir pada Allah..memuji Allah sentiasa, maka, Allah akan mudahkan jalan buat kita..so, mari lah kita sama2 mengamalkan nyer..tak kemana masalah kita kalu kita stakat mengadu kat kawan2, adik beradik, suami, bf, mak or sesapa jer lah yang rapat ngan kita..sebab dorang hanya mampu mendengar..tapi tak mampu membantu menyelesaikannya..tapi berbeza dengan kita mengadu pada Allah..nescaya Allah akan membantu kita..Allah telah berfirman, barang siapa yang tak lupa pada-Ku, nescaya Aku jugak tidak akan lupa pada mereka2 itu..so, renung2kan lah..dan selamat beramal.. ^_^

No comments:

Post a Comment