Tuesday, June 19, 2012

StOp HeRbaLiFe for a WhiLe..

2nd entry...

Hai..ari  ni saya takde keje..wow..!! it was great is it?? hehhee..great sampai buntu taktau nak buat apa..hahaha..so, meh saya karang lagi 1 entry..yang saya tak pasti akan berkisar tentang apa..yang penting, saya terasa nak menulis.. =D

Kadang2, bila kita suka menulis ni, saya risau takut2 apa yang ditulis tu sebenarnya tak bersesuaian atau pendek kata, tak sepatutnya diceritakan..huhuu..tapi, ni blog saya kan?? so, saya leh tulis apa2 pun slagi tak menyakiti mana2 pihak..lagi pun, ada ke pembaca2 yang setia?? saya takde lah mengharap ada orang yang membaca blog ni..cukup sekadar saya jer yang suka menulis and luahkan perasaan dikala sunyi..hehee.. ^_^

Saya still gemuk la..nafsu makan bertambah2 lately ni..ntah kenapa..orang cakap, awal2 kawen memang macam ni..yeke??? kenapa eh?? saya akan cuba berdiet lagi..berjayakah?? menjadi tanda tanya..disebabkan saya masih tak lekat2 kandungan, adik syor kan saya untuk stop sekejap pengambilan Herbalife ni..yelah, manalah nak tahu kan, mungkin disebabkan Herbalife ke..tapi saya sendiri tak pasti..setahu saya, Herbalife ni bagus..bukan sahaja untuk berdiet, malah untuk kesihatan kita..kawan saya Shikin, dia cerita, mak dia dulu sakit lutut..engsel dah haus doktor kata..so, tak lama lepas mengamalkan Herbalife ni, mak dia dah larat naik tangga & takde sakit2 lutut dah..bagus kan?? saya suka!! lagi satu kes, ayah kepada salah sorang coach Herbalife sendiri...ayah dia sakit jantung..kena operate..ada lebih kurang 4 saluran jantung dia yang tersumbat..so, doktor syorkan untuk operate 2 lubang dulu..then, berehat untuk beberapa bulan sebelum meneruskan operate untuk lagi 2 lubang yang tersumbat tu..selepas operate, si anak a.k.a coach Herbalife tadi suruh la ayah dia minum Herbalife..masa next check-up with the doctor, he said, "eh, mana pegi lagi 2 saluran jantung yang tersumbat tu?? dah clear jer nih?? " hah, you see..betapa Herbalife ni membantu di dalam kesihatan kita..tapi pape pun, jangan lah kita lari or terkeluar dari akidah kita sebagai orang Islam..ini semua, atas ketentuan Allah jua..cuma nyer, kita leh berusaha.. :)

Saya stop bukan sebab tak percaya kan Herbalife..tapi saya stop sebab nak cuba test samada betul or tak tanggapan adik tu..pape pun, semua ni keje Allah..Dia lah penentu segala2nya..

Macamana ngan diet saya?? insyaAllah..akan diusahakan sendiri..mentality kena kuat..kekeke.. ^_^

No comments:

Post a Comment