Thursday, September 13, 2012

2nd JuBaH...

Owh NO!!!

Kejap tadi saya kuar lunch ngan Syira..pastu saya saja ajak dia gi Tesco Extra kat umah saya tu..konon2 nak jamu mata ja la tunjuk kat dia kedai jual jubah yang saya dah penah beli last week..hahaa..

Actually last 2days saya dah gi survey kedai tu and memang saya terberkenan kat 1 helai jubah seluar ni..sangat cantik..material pun bagus..sebab tu saya suka..hehe..dah lama saya cari kedai/butik yang jual jubah seluar..akhirnya jumpa jugak..selama ni saya dok pakai jubah seluar arwah mak saya ja..huhu..masih elok lagi jubah mak saya tu even dah hampir 15tahun dah.. =D

So, belek punya belek, at last teramik jugak la sehelai..harga dia RM165..sebelum ni, jubah saya yang pertama yang saya beli tu pun harga tu jugak..adeh..jenuh gak la kalu setiap bulan saya nak beli..huhu..selama ni, jarang2 saya spend untuk baju2 sebanyak tu..selalu kalu nak beli baju baru pun, sure dalam rm50 ke bawah or rm70 je sebulan..ni dah hampir rm200..huhu..patutnye saya tak leh membazir macam ni..tapi bagi saya, bukan 1 pembaziran kot..sebab baju ni, bagi saya baju muslimah yang patut pun saya amalkan pemakaiannya..lagi pula, dia dah dapat 1 suit terus..compare to kalu selama ni saya beli jeans pun dah cecah rm250 ke atas..baru dapat seluar je..kan?? so, berbaloi gak kot..insyaAllah..benda baik, Allah restu kot kan..mudah2han.. ^_^

Alhamdulillah, syukur..dengan ketinggian saya ni, baju tu tak perlu di alter dah..elok2 je dengan ukuran badan saya.. =D

Lepas ni saya ingat nak gap kejap dalam 2bulan tak pergi jenguk kedai tu..hahha..lepas tu baru beli lagi sehelai..kekkee..so, meaning bulan 12 ni leh la beli lagi sehelai..nak buat koleksi banyak2..apa yang saya terpikir ialah, kalu jubah tu, leh jugak saya pakai time pregnant nanti..mudah2han kalu ada rezeki saya Allah nak beri kan..pape pun saya redha..dengan perkahwinan dah mencecah 8bulan ni, kami berdua masih belum dikurniakan cahaya mata..huuhu..Dia lebih Maha Mengetahui apa yang terbaik & bila masa yang sesuai..

No comments:

Post a Comment