Wednesday, September 19, 2012

No ReSuLt...HAMPA... :(

As-salam.. ^_^

Baru habis keje..terasa nak menulis lak..heheehee..hmm, 2minggu berlalu since saya join GYM..tapi result dia saya tak nampak lagi sebab every weken sure melantak punya lah..hiihihii..huhuhuu.. :(

Tau tak kenapa saya tak control makan? sebab cara pemikiran saya macam ni..kalu before ni aku makan..makan & makan je, tapi langsung takde exercise..sekarang ni dah pegi gym..so, should be OK la kan..kan?? hehhee...tapi saya silap..saya dah cukup kenal dah ngan ragam badan saya ni..selagi lemak tu betul2 bukan dalam mood nak cair, selagi tu la kena jaga pemakanan..kalu lepas dalam jangka masa yang agak lama, dah mood lemak mencair, baru la leh langgar2..nak makan apa pun takde effect sangat dah..ehhehe..ni baru gi berapa kali jer seminggu dah eksyen nak makan macam2..tak control langsung..huh!! tepuk dahi sendiri..tula, sape suruh kan? so, untuk the very2 first step, saya nak try elak kan makan jajan2 ni..jajan2 saya kali ni ialah "KEROPOK & KEREPEK"..twisties, jack n jill, maruku & segala jenis jajan lah saya nak try avoid..kalu leh avoid terus pun lagi bagus..bukan elok sangat pun makan bendalaah ni..hee..tapi sedap.. :p

Ada banyak lagi makanan yang perlu saya avoid..contoh lain, KEK, COKLAT, FASTFOOD & AIR MANIS..haaa...untuk bulan pertama ni, saya start dengan meninggalkan KEROPOK & KEREPEK dulu lah..next month baru saya try tinggalkan AIR MANIS & FASTFOOD...adehh..kek & coklat ni excuse lah kan..bukan selalu pun saya makan actually..time2 period jer kot baru teringin..so, oklah..yang 2 ni leh dimaafkan..hee..ngelat.. :p

Berjayakah saya?? Ntah la labu..tunggu je la ngomelan saya di entry akan datang..kuang..kuang..kuang.. =D

No comments:

Post a Comment