Thursday, September 13, 2012

PuAsA 6..

3rd entry of the day...

As-salam.. ^_^

Happy nyer rasa ari ni sebab berjaya kejar puasa 6..dah lama saya planned nak buat..dari tahun2 sebelum ni lagi..tapi selalu nyer termusnah gara2 ada plan makan2 la..period la..blaa..bla..blaa..but this year, as 1st year being a wifey, i try to make it..oyeahh!! berjaya jugak..ari ni genap 6ari saya puasa di bulan Syawal..insyaAllah.. ^_^

Tahun ni jugak saya tak pernah miss bayar PTPTN saya tu..hahhaa..i'm trying to be a good paying debt..haha.. ;p try nak habis kan hutang tu secepat mungkin..

Minggu ni saya tak pergi2 pun gym..last week pergi 3x jer..this week saya kena pergi gak ari ni & esok..supposed i had planned to go at least 3 times per week..tapi minggu ni saya puasa since ari Isnin sampai ari ni..tak berani nak pergi gym masa ari saya puasa..takut2 saya pitam time buat workout..yelah..masa berbuka of course kita takleh nak hentam makan makanan berat2..kena amik yang light2 jer..so, paham2 la energy ketika tu macamana kan..dengan nanti nak spend time about 1hour..sure apa jer benda yang kita makan light2 tu akan habis terbakar..so, apa yang tinggal sebagai bekalan untuk berpuasa pada keesokan ari nyer..huhu..ditambah plak ngan saya yang malas bangun sahur ni..lagi laa..hahhaa..tapi ari ni even still puasa, saya leh pergi jugak sebab esok tak puasa dah..so, leh makan2..lapar makan, lapar makan..and of course energy is always there..kan?kan?hee =D

Owh, lupa nak cakap..saya planned nak measured berat saya every week on Monday..but unfortunately, last Monday measured..tapi berat back to 1st day i went gym... T_T sadis betul..maybe last weken saya hentam makan tak hingat kot..suami dah warning2 tapi saya tak kisah..layan kan ajer makan, makan & makan..hahha..tapi suami tak marah pun..sebab dia tau, sekarang saya dah pergi gym..exercise ada..so, no hal kalu nak makan lebih pun..kalu sebelum ni asyik dok makan2 jer..tapi exercise kurang..tu yang dia bising.bising pun tak bising mana la..just dia tegur..untuk kesihatan jugak..betul apa yang dia cakap kan tu..so, apa lagi kawan2..gym jom..!! hehhe.. ^_^

Erk?? lari tajuk actually..hahhaa..apa2 pun bole lah..hehehe..lagi 1jam nak balik..yeah2x!! =D

No comments:

Post a Comment