Monday, September 3, 2012

Gym.. ^_^

As-salam...

Terpaksa..bukan dipaksa..tapi memang harus pegi..insyaAllah..hopefully..saya akan disiplin pergi..takmau hangat2 tahi ayam jer lebih..haishh..bahaya2..dah la spend mahal2..kalu tak pergi, memang naya la jawab nyer..

Macam ni, actually since balik raya last week, saya timbang la berat badan saya...MasyaAllah..berat maintain gitu even kat Sarawak saya takde langsung pantang makan..semua saya bedal..air bikarbonat, kek lapis, kerepek, kuih raya, lemang, kelupis, rendang bagai..semua saya makan..tak tentu masa..asal perut lapar jer, saya makan..ngap2..ngap2..huhuu..bila hubby tegur, saya cakap, nanti2..lepas raya saya diet..haha.. :p

Dah tu, alhamdulillah sangat2 la kan sebab berat maintain...tapi, keesokan ari nyer, saya timbang berat, naik 0.4kg..pastu lusa timbang lagi..naik jugak lagi 0.4kg..tulat, 0.3kg..makin ari, makin naik day by day..huhuu.. T_T.. saya dah mula cuak..cuak sesangat.sebab saya tak paham kenapa naik jer berat ni even saya makan macam biasa ja..takde melantak apa pun..huhu..sedih2..balik keje, saya gi jogging kat padang umah..tapi terbantut sebab ada anjing..patah balik masuk umah..weken baru2 ni pun sama..saya kuar jogging..sama jugak..ada anjing..tu pun nasib baik ada uncle ni tolong halau kan..at last, round pusing padang ngan uncle ni..tapi tak jogging la..jalan jer...sambil borak2..hahaha...

Semalam lak saya kuar ngan adik gi tengok wayang kat Qbay..pastu sementara nak tunggu time wayang tu, kami singgah ke tempat gym (Absolute Fitness) kat situ..sama level ngan GSC..potpet punya potpet, tup2 terasa diri ni berminat..apa lagi, lepas wayang, terus gi situ lagi..kali ni terus proceed lepas call hubby mintak permission and confirmation..huhu..hopefully sangat2 saya dapat gi dengan penu disiplin..risau2..sebab dulu2 penah gi dah..tapi bulan pertama ja yang aktif pun..lepas tu, bulan ke2 jarang2..bulan ke4 terus senyap..hahaha...uhuhuhuu...

Kali ni dah la saya amik package yang untuk setahun terus..siap dapat extra 4bulan free sempena Merdeka's promo..hihi..total, RM1440..lesap..fheewww..tapi bila divide ngan 16 bulan ni, kira worth it la jugak sebab sebulan jatuh rm90 jer..dulu2 saya gi, sebulan rm88..so kira ok la..tu yang saya proceed tu..futhermore, dia kata, kalu preggy mommy, dapat excuse..leh freeze tempoh tu for the while dia tengah preggy.. :)

Petang ni ingat nak start dah..saya dah bawak baju spare segala bagai..semangat tuh..semoga berterusan lah begini..huhu..lagi pun, umur dah makin meningkat..metabolisme badan dah semakin merudum..so, no choice..the best way is GYM..apa salah nyer spend a bit for our own healthy..right?? ^_^

No comments:

Post a Comment