Friday, August 5, 2011

BaD mOoD fRiDaY.....

Hi ladies...As-salam...

Saya betul2 takde mood ari ni..spoil betul..gerammmm sangat2...ni kira nyer dah masuk 2orang yang benci saya atas gara2 saya nak bantu orang lain..yang pada asal nyer, saya takde masalah langsung ngan ke2-2 belah pihak tu...huuu..pengajaran daripada hal ni, saya janji taknak amik port langsung dalam masalah orang lain..sebab saya ni jenis terlebih emosional...kalu orang lain punya masalah skali pun, saya dah leh rasa apa yang orang tu rasa..kadang2, saya yang akan terlebih2 geram..terlebih2 sedih...dan macam2 lah perasaan..paling tak bes, kalu saya tetiba suka assume semua laki sama macam tu..sedangkan tak...eeee...tak sukenyeeeee....huuu... T_T

Bab drama dalam tv pun leh buat saya terpengaruh...contoh, macam gaya si suami menipu si isteri even dia sebenarnya memang ada pompuan lain pun..dengan erti kata lain, CURANG...tapi depan isteri, manis jer..cakap sayang2..huhuhu..sedih laaa...saya tak suka macam tu...macamana nak buat saya tenang?? huu...supaya saya tak terikut2 sangat apa yang di siarkan tu & anggap tu semua cerita dongeng..tapi saya selalu assume tu semua betul..& kebanyakan laki macam tu..arghh..tak suke ngan perasaan syak wasangka ni..huu..harap saya dapat berubah...amin..Ya Rabbal'alamin...semoga Allah memelihara hubungan ku & rumah tangga ku yang bakal di bina tak lama lagi..

Masa pi kursus kawen pun, ustazah tu ada bercerita..dia cakap, tak elok cemburu buta..boleh mendatangkan keburukan..sebab kadang2 lelaki naik rimas..yaAllah...tolong kuat kan hati aku..semoga aku tabah menghadapi apa jua yang mendatang...terlalu risau akan kehilangan buat diri ku rasa sangat2 tak tenteram..tapi, bila saya tersedar dari lamunan, baru la saya dapat beristifar & berfikir secara waras..yang tak semua yang kita ingin kan di dunia ni leh jadi milik kita..semua hanyalah pinjaman..termasuk suami kita..tapi, pape pun, saya selalu berdoa agar semua nya baik2 sahaja..Allah Maha Mengetahui..Allahuakbar..!!

Peringatan & pengajaran buat diri saya....
(1) redha ngan setiap ketentuan
(2) jangan amik risiko untuk masuk campur dalam hal orang lain (walaupun niat kita baik)
(3) jauh kan sifat berprasangka
(4) kurang kan cemburu buta
(5) sentiasa ingat pada Allah..Dia lebih utama..

1 comment:

  1. heh..mcm tau je sape yg diantara 2 tu..
    nak berbaik semula ke ngn mak angkat zana? leh huda aturkan..kah3! =p

    ReplyDelete