Wednesday, August 10, 2011

ShOrT UpDaTe...

Hi..As-salam..

Ari ni dah ari ke-10 kita berpuasa..sedar tak sedar dah 10ari kan...hee..so,ada lagi 20ari jer lagi before kita menyambut Hari Raya Aidilfitri...hermmm...chaiyok ruzanna..chaiyokkk...!!! ^_^

Haishhh..dah lama betul tak jumpa kekasih hati..so,macam2 ragam yang saya buat untuk menarik perhatian dia..opss..yeke?? or memang semua perempuan camtu?? takde lah..ni emo sebab gara2 nak datang bulan jer..takde isu lain..biasa la tu...hujan ribut petir semua pun tau reda gak bila dah tiba masa nyer..begitu jugak lah manusia..tak pernah lari dari buat kesilapan..huhuu...so sekarang, mari kita meneruskan ibadah puasa kita ngan tenang..lepas raya nanti baru la saya nak meneruskan kegiatan persiapan for my wedding yang dah lama terbengkalai tu...huu...hope masa yang ada ni cukup untuk saya manage apa yang patut dan bersesuaian dengan budget.. (-_-")...

Last weken saya dah buat 2 jenis kuih raya..sorang2 jer saya buat...huhu..dasyat tak?? hahaha...bole la sket2..tapi, ada gak yang terhangus sedikit..i mean, jadi keperang-perangan yang bagi saya, hangus la jugak..tak sukeee...huu..nak buat kuih bagi jadi putih2 jer..tapak dia jer biar perang2 sket..aduyai...tu la masalah nyer kalu buat sorang2...tak menang tangan jadi nyer...hehe..kuih yang saya buat tu,

(1) kuih samprit..tapi saya buat bentuk bunga..ada orang panggil, kuih dahlia..pape jer lah eh..hee

(2) kuih badam...yang ni saya buat bentuk bulan sabit dan hias dengan badam hiris..hehee...tok suke sangat kuih ni... :)

Kedua2 kuih ni saya buat 2 adunan jer..sebab kurang peminat dalam family saya..samprit tu, saya jer yang suke...hik3x...dah packing2 dah dalam bekas untuk di beri pada tok & tunang ku..hee.. ^_^

Minggu ni plak, kitaorang nak balik kampung..berbuka puasa ngan tok..so, tak plan nak buat kuih raya minggu ni..sambung the next weken tu plak..hehe..opss...saya tak snap picture la kawan2..sebab terlupa..adeh..sori yaa...huu..

No comments:

Post a Comment