Wednesday, August 3, 2011

JeM nEnAs...

Hai...As-salam,

Petang ni, balik keje, saya plan nak buat jem nenas siap2..this weken, dah nak start buat kueh raya dah..nak mula kan ngan kuih apa dulu yea?? hermm..thinking2x..kikiki..takpe lah..nanti next week saya share ngan korang eh...hee...korang macamana pula?? buat sendiri or main tunjuk2 jer nanti?? tapi, i'm sure ramai orang sekarang lebih gemar untuk beli dari buat sendiri..betul tak?? yela, kalu nak di ikut kan ngan kesibukan harian, pasti penat kan kalu kita nak duduk di dapur dari pagi sampai ke lewat malam untuk buat kuih raya ni..betul tak? haaa..tulah..sebenarnya, saya pun akan terasa kepenatan yang teramat sangat kalau buat kuih raya nih..memang mata sembam & tak cukup tido & rest..tapi, apa leh buat..saya suka nak buat sendiri kuih2 raya tu..so, semangat nak raya lagi membuak2 nanti..kikiki..arwah mak saya pun dulu, suka buat sendiri gak..hehhe..nak ikut jejak langkah dia..sukeee...hihi..semoga lepas kawen nanti pun saya still buat kuih raya sendiri gak..hee..insyaAllah..

Nanti ingat lepas kawen, saya nak beli oven baru yang besar sket..so, bila buat kuih raya ni, takde la memerlukan masa yang banyak nak tunggu masak 1-1 tray yang kecik2 nih..jimat lagi masa..hehe...cuma, terpaksa hold dulu keinginan tu atas sebab2 nak bagi settle kan hal 1 persatu..1st priority is preparation for my wedding ni la..lepas tu, baru la leh pikir ke arah lain lak..heheh..insyaAllah..semoga Allah memudahkan jalan buat saya & pasangan..amin..

Hermm..banyak lagi nak cite sebenarnya..tapi, nanti lah..will back to u soon..hee.. ^_^

1 comment:

  1. waaaaaaaa..dah start ke..zt nxt wk bru nk beli oven kot. kueh wajib nk buat tart nenas..nk buat jem sendiri jgk brula best..kuah yg wajib buat sendiri turun temurun..hehe :)

    ReplyDelete