Monday, May 28, 2012

I LoVe BaKiNg... ^_^

2nd entry of the day..

Semalam saya takde gi mana2..pagi tu bangun basuh kereta..si kancil saya tu..dah lama dia tak mandi..dah kotor..last week plak kena taik burung..huh..memang arr..eeee..takleh di biarkan lagi..kang keras kat situ jer taik tu..no..no..no..

Seronok basuh kete sendiri..rasa puas..walaupun kereta saya tak lah se'gah' mana..tapi saya sayang si kancil saya tu so much!! Kereta yang banyak berjasa..kereta arwah mak..tak kan dijual punya lah walau macamana skali pun..huhuu..lepas basuh kereta, sesi mengemas umah lak..mop2 lantai, basuh2 & lap2 apa yang patut..kalu saya mengemas, memang gini lah..cuma, disebabkan weekends selalu tak lekat kat umah, tu yang problem tu..keje mengemas selalu leh di buat 2minggu or 3minggu skali jer..adehh.kesian..kalu hari2 keje, harap maaf lah..setakat sket2 tu leh la..ni kalu sampai nak mop2 tu semua, tak larat den nak pulun buat time weekdays..tu tak campur kalu kena OT bagai..balik2 umah terus flat..huhu..

Lepas mengemas, tengok jam dah kul 2 lebih..lunch pun tak lagi..dah la bfast pun saya makan buah jer..perut dah keroncong..kepala dah terasa pening..Herbalife pun saya tak bancuh gara2 semangat nak mengemas sangat..bole tak?? :p lepas mandi2, terus ajak adik gi Tesco Extra dekat umah ni..makan kat food court..nasi goreng kampung..nyummy..my favourite...hehhe.. ^_^

Masuk dalam Tesco beli bahan2 nak buat kek coklat..balik umah, rest kejap....(menjahit actually)..lepas tu, dalam pukul 6, turun bawah, start buat kek..hohohooo..bes2..dah lama tak mem'baking'..malam lepas maghrib baru masak..plan nak bawak kek tu sket kat kawan2 opis..hmm, tak pasti samada nak start menjual & open my bakery back or just buat untuk makan sendiri2 jer..ntah lah..dalam pertimbangan lagi nih..hehhe.. =D seronok bake2 nih..rasa enjoy sangat..insyaAllah..dengan izinNya..saya try usahakan..

Kepada kawan2 yang rasa nak order, leh la saya amik tempahan sket2 dulu for the starting..nak warm-up balik..also, nak mintak persetujuan my hubby..kekeke.. :p

No comments:

Post a Comment