Friday, May 25, 2012

My New Lil' Bro

2nd entry of the day... ^_^

Lupa nak cite yang saya baru dapat adik baru pada 22 May yang lepas..hoohoho..adik baru, anak sedara, semua kecik2..dah keliru dah..keekeekke..dah jadi macam family hubby..actually my hubby also have anak sedara yang sama baya ngan kami..malah lagi tua dari Zaidi..i mean, Zaidi lahir bulan 3..anak sedara Zaidi lahir bulan 1..so, beza bulan jer la..kekkee..

Saya tak gi tengok lagi adik baru tu..insyaAllah esok plan nak singgah umah umi lepas balik dari buat facial...yeayyy!! last appoinment for facial treatment..tinggal body SPA jer ada lagi 3x treatment..tak nak renew or amik dah...jaga sendiri2 jer lah muka & badan nih..sayang duit laa..banyak lagi nak pakai ke arah lain..tambah2 dah kawen ni..hehhe.. :p

Lagi pun saya gi treatment tu kat SPA yang terdiri daripada kaum Cina...saya lebih percaya kan cara dorang buat servis..bukan sebab saya tak nak sokong orang kita..tapi sometimes macam orang kita ni buat kerja sambil lewa sket..tapi tak semua macam tu la..yang saya terkena ni macam tu..sebab tu macam serik sket..tapi ye lah, as you all knows...kita ni sebagai orang Muslim..aurat dengan perempuan bukan Muslim kan sama macam aurat kita dengan lelaki..so, saya tak nak lah go on lagi...kadang2, usia mendewasakan kita..bukan sebab dah kawen, and kesian kat suami nak tanggung dosa2 kita ni..dan bukan sebab kita kesian kat suami lebih dari kita kesian kat ayah kita sendiri..sebab, kan kalu selagi kita blom kawen, ayah kita yang tanggung semua dosa2 kita kan..and persoalan kenapa lepas kawen baru nak berubah, kenapa tak berubah dari dulu tu, tak perlu lah dipersoalkan..saya lebih kepada usia mendewasakan & mematangkan pikiran saya..also, mungkin jugak saya baru dapat hidayah dari Allah..insyaAllah..mudah2han..Wallahu'alam..saya pun tak pasti bab tu..yang pasti, sekarang ni saya nak try perbetulkan diri saya, kat mana2 yang tak betul..kalu takleh drastik, saya akan perbetulkan sket2..umur pun dah nak menjangkau 30 tahun depan...memang la maut tak mengenal usia..tapi saya bersyukur Allah masih panjangkan umur saya sehingga lah ke saat ni...at least saya nak try kumpul kan seberapa banyak pahala yang mungkin sebagai bekalan di sana yang kekal abadi..saya cakap semua ni pun, bukan untuk diri saya..malah sebagai peringat pada semua yang membaca..(kalu ada la..kekkee)

Sebagai pengakhiran blog ni, saya nak letak lah gambar adik baru saya ni untuk tatapan kawan2 blog.. ^_^

4.3kg..nama tak letak lagi..hehe..

No comments:

Post a Comment