Tuesday, May 29, 2012

KeTeNtUaN ALLAH...

As-salam...

Ari ni dah ari ke-2 saya berpuasa sunat bulan Rejab...alhamdulillah..Allah beri peluang untuk saya beribadah..cumanya sekarang saya tak berapa sihat..dari last weken, saya dah start batuk2..now makin teruk batuk nyer..huhuu..sampai kan nak tido nyenyak pun susah...asyik batuk jer.. :(

Lepas balik keje semalam, singgah umah Rini..bagi kek coklat kat dia sket..dah lama plan nak bagi dia rasa..akhirnya tercapai jua hasrat.. ^_^ saya singgah kejap umah dia sembang2 pasal pengalaman dia dah mengandung 7minggu ni..terpancar di wajahnya keceriaan tu..i'm very happy for her..sambil dalam hati ni terlintas, bila la pulak turn saya ni..huhuhu...till now, masih belum ada rezeki kami..saya akur ngan ketentuan Allah..maybe masih belum masa nyer..mungkin jugak atas sebab keadaan kami yang tinggal berjauhan, kewangan, atau sebab2 lain yang kami tak sedar..apa2 pun jua keadaannya, saya tau, pasti ada hikmah disebalik apa yang terjadi..sebagai pasangan yang dah berumahtangga selama hampir 5bulan ni, sudah pasti kami menginginkan cahaya mata sebagai penyeri hidup kami..tambahan pulak, kami kawen bukan lah pada usia yang muda..tapi apa lah daya kami untuk melawan ketentuan & ketetapan Allah..hanya usaha, doa, tawakal jer lah yang boleh diikhtiarkan...

Sekarang ni saya happy melayan 2orang anak sedara saya yang comel2 tu..hehhee..biarlah waktu yang menentukan segalanya..dunia ni hanyalah sementara..saya tau, kalu ada anak nanti, tanggungjawab kita jugak akan bertambah..so, kita harus prepare diri kita dari sekarang..fizikal & mental..as of now, saya masih bekerja di Penang..happy with my current job..begitu jugak Zaidi..both of us takde plan nak apply mana2 tempat yang berdekatan dengan pasangan..either saya ke KL or dia ke Penang..huhuu..saya baru jer ada experience setahun kat company ni..so, biarlah dulu..tapi, hati ni terkadang meruntun untuk tinggal 1 bumbung dengan suami secepat mungkin..ntah lah..saya nak merasa nikmat sebenar hidup di alam rumahtangga ni..saya nak jaga pakai, makan, minum dia dan segala2nya dengan baik..tapi, masih belum masanya..huhuuhuhu..semoga Allah permudahkan jalan untuk kami..amin..amin..

No comments:

Post a Comment