Friday, May 25, 2012

Kompas Kiblat

As-salam semua... ^_^

Salam Jumaat dari saya..just wanna share something yang saya beli kat Giant (kedai jual buku2 Ilmiah)..kompas kiblat..dah lama terdetik di hati untuk memilikinya..masa tu jalan sorang2 nak gi amik duit kt ATM machine...then, masa jalan depan kedai tu, mata tertangkap pada kompas tu..terus berhenti..belek2 jap, dan terus bayar..tak pikir panjang dah..lagi pun, cuma RM12 jer.. ^_^

Terus saya BBM my hubby bagitau saya beli kompas kiblat tu..dia pun setuju sebab kadang2 bila kita ke tempat orang, kita kurang arif arah kiblat..betul tak?? saya penah mengalami situasi macam ni..sebab tu saya rasa benda ni amat penting...selain daripada kita leh tgk ara matahari terbenam, tapi kalu kebetulan kita sampai kat 1 destinasi tu dah malam, mana ada matahari lagi dah kan??


Ni la rupa kompas tu... ^_^
Saya akan simpan dalam handbag saya..so, i will always bring it wherever i go..hehhee..guys?? you should have too..peace... ^_^

5 comments:

  1. Kitorang dah ada. Beli sebelum nak pergi 1st honeymoon dulu.. :)

    ReplyDelete
  2. assalamualaikum, menarik info ni. btw, ingat tak nma kedai yg awk beli tu? sy pun tgh cari kompas kiblat ni. tq :)

    ReplyDelete
  3. wassalam..sori terlepas pandang kt komen ni..hmm,sy dh tak ingt nama kdai tu..tp kdai jual buku2 ilmiah kt Giant tmpt sy..kat Penang island.. :)

    ReplyDelete
  4. Boleh tolong ajarkan cara sbnr mgunakan kompas tu?

    ReplyDelete