Wednesday, December 5, 2012

BeRaT Oh BeRaT..

As-salam semua..

Last Monday timbang berat..alamak..!! berat naik lagi laa..dalam sekilo lebih..ni mesti gara2 makan durian banyak ni..haihh..nampaknya kena la stop makan durian dah lepas ni..kalu Zaidi nak makan, dia makan la sorang2..saya cuma leh teman tengok je laa..huuhuu...sadis2.. :(

Ari ni dah period..so, leh la saya gi gym balik..seminggu lebih tak pergi gym gara2 menjaga lutut..takut injured..yelah kan, dapat info suh jangan bersenam seminggu sebelum period..so, kena lah berjaga2 gak..hermm, takpe lah..nak buat camne kan..dalam masa yang sama, leh la saya berhati2 jugak incase terpregnant ke apa kan..hehhe..

Sebelum2 ni, kitar period saya regular je..takde masalah..selalu ari ke 26 or 27 dah period..tapi since last month, dah jadi tak teratur..doktor cakap, sebab berat badan saya dah naik..macam last month, ari ke40..masa tu tak di ambil kira..sebab saya rasa macam betul saya pregnant..tapi tak lekat kuat..so, ia gugur la jadi darah period..kali ni plak, ari ke32..so, okla..still dalam range normal cycle..normal cycle ialah dalam range 21-35ari..cuma saya dah taktau macamana nak kira time subur saya..masalah tu..huhuu..so, kira nasib jer la eh kalu pape lepas ni..just try an error jer laa..uhuk3x..tapi takpe lah..saya akan cuba sedaya upaya turunkan balik berat ni..Zaidi dah mula bersuara..suh saya jaga pemakanan..huhu..so, kena la amik tindakan..huhu..




No comments:

Post a Comment