Wednesday, December 19, 2012

KoTaKaN JaNji?? @ MeNiPu??

As-salam..

Hurmm...minggu ni banyak benda yang terjadi pada diri saya..dan jugak, bila saya pikir2 kan, semuanya membawa hikmah yang tersendiri..syukur alhamdulillah kerana saya dapat merasakan yang Allah sentiasa bersama saya..malu nyer saya pada Allah kerana masih banyak dosa2 yang saya lakukan sepanjang hidup ni tapi Allah masih membantu..huhu...syukur ku ini tak terungkap dengan kata2.. :')

Sukar saya nak kota kan janji seseorang jika ada seseorang menanyakan tentang itu pada saya...dah jadi macam perlukah aku pegang pada janji or perlukah aku menipu untuk menegakkan janji tersebut..?? saya selalu tewas ngan keadaan ni..saya boleh kotakan janji tapi dengan hanya mendiamkan diri..tapi saya tak boleh nak kotakan janji, kalau ada orang bertanyakan perihal itu pada saya bertubi2..huhu..selalunya saya tewas.. :(

Ya Allah, berdosakah aku?? rasa macam tersepit di tengah2..segala keputusan yang dibuat, bukan datang dari saya..saya cuma pekerja biasa yang masih dalam tahap belajar..mana mungkin saya mampu membuatkan ianya berpihak pada saya..akur dengan segala ketentuan, terima dengan tabah, dan saya pun tak pasti berapa lama masih boleh bertahan..segala-galanya kan ku serah padaMu Ya Allah..saya tahu, dengan keputusan ni, tak bermakna saya berada pada kedudukan yang selesa..sebab saya tak tahu apa yang bakal berlaku di masa mendatang..huhu..semua orang tak tahu nasib di kemudian hari..kadang kala, hidup ni bagai roda..kadang di atas, kadang di bawah..kalau Allah nak, sekelip mata jer semuanya berubah..huhu..

Kesimpulannya di sini, saya harus tabah hadapi segala dan berubah menjadi hamba yang lebih baik..insyaAllah.. ^_^

No comments:

Post a Comment