Thursday, December 13, 2012

KeRiSaUaN..

As-salam..

Semakin ari semakin saya rasakan boring jer nak datang keje..taktau kenapa..huhu..rasa macam nak duduk umah jer..jadi suri umah sepenuh masa..tapi saya nak duit..untuk bayar segala apa yang masih berhutang ni..walaupun saya tak perlu bayar duit kereta dan umah, tapi still saya memerlukan duit untuk bayar PTPTN, kad kredit, bil telefon, bil umah, minyak kereta, keperluan2 harian dan jugak makan minum..huhuu..

Duit adalah segalanya..tak mustahil orang cakap, rumahtangga leh porak peranda dek kerana masalah kewangan..sebab kalu tak de duit, keperluan semua tak dapat dimiliki..dibeli..so, bukan masa yang sesuai untuk berhenti keje buat masa ni..

Ura2 mengatakan yang contractor seperti tak diperlukan sangat di sini buat hati ni semakin risau..dan kemungkinan kuantitinya akan dikurangkan sedikit demi sedikit..adakah saya orang itu? Wallahu'alam..saya tak pasti..yang pasti nyer, experience saya dalam bidang ni masih di peringkat awal..banyak yang masih saya tak tahu..tak mahir..kadang kala, mereka akan pilih orang yang macam ni untuk dibuang dahulu..yang cekap, yang mahir, akan disimpan lagi..huhuu..risaunya pikir kan hal ni..tapi, sebagai hamba Allah, saya hanya mampu berdoa dan berserah..kalu ini dugaan yang bakal saya hadapi kelak, semoga Engkau tabahkan hati ini dan semoga Engkau permudahkanlah jalan saya untuk selepas2 ini..sesungguhnya, Engkau Yang Maha Mengetahui apa yang terbaik buat saya..Amin..Amin..


2 comments: