Tuesday, December 20, 2011

BaJu NiKaH

As-salam semua... ^_^

Huuu..saya ketika ini masih berada di ofis..sedang bertungkus lumus menyiapkan keje..tapi skang ni, layout saya tu tengah running...so, daripada dok melangut jer takde buat apa, better saya mencoret kan serba sket tentang al-kisah baju nikah saya ni..

Pada mula nyer, saya hantar kain lace saya untuk di tempah pada tailor yang sama..iaitu tailor yang jahit baju tunang saya tempoh hari..saya suka dengan cutting dan jahitan dia..masa tunang, saya just guna kain satin dan akak tu jahit bunga tampal kat hujung tangan dan hujung baju..so, kira hasil nyer memuaskan hati saya...so, saya just proceed dengan akak ni lah untuk baju nikah saya pulak..lagi pun, akak tu beria2 cakap yang ramai orang dok hantar kat dia jugak untuk jahit baju nikah..dan jugak dia pandai jahit kain lace jugak..kata nya laaa..so, saya pun trust la kat akak ni...sebab akak ni pun memang akui..bukan sembarang orang tau jahit kain lace ni..kalu dapat kat tailor yang tak pandai jahit, ROSAK KAIN..kata akak tu lah..so, memang saya ni pun memang sangat2 tersangat lah risau kalu2 kain saya tu dapat kat tailor yang salah..saya tak nak kain saya tu rosak..sebab sayang kan..kita beli mahal2..huhuhu..

Sebulan selepas itu........
Saya pun gi lah ke butik akak tu menanyakan tentang baju saya tu..malang nyer, saya terperasan, banyak manik2 kat baju tu hilang..akak tu tak jahit balik kat kawasan yang dia nak jahit..contoh, kat tepi baju dan jugak kat bahagian yang dia buat klip...meaning, kat dada dan jugak kat belakang badan..semua manik dah takde..saya pun tanya la, kenapa tak jahit balik manik2 yang dah terkeluar ni..sebab, setahu saya, memang dorang amik upah mahal sket untuk jahit kain lace disebabkan manik2 yang perlu dijahit semula tu la..pastu korang tau tak apa yang akak tu cakap balik kat saya??? dia cakap, kain saya ni kain lama..kain murah kot..sebab benang yang ikat manik saya tu reput..sebab tu habis semua manik terkeluar...ARGHHHH....!!! what the H _ _ _??? orang beli memahal..kat Jakel semua, dia leh cakap macam tu plak??? memang saya PANASSSS...!!

Lepas kejadian tu, nak jer saya buat repot..tapi, tetiba terlintas nak gi ngadu kat kak Emma..tuan punya butik pengantin yang saya cancel dulu..masa tu, sempat la saya bayar deposit rm500 sebelum beralih arah pada butik Jalinan Kasih..tapi, kak Emma ni memang baik..saya pun anggap dia macam mak2 saya jer..dah la saya takde mak dah..kalu mak saya ada lagi, nak jer saya suh mak saya gi marah orang yang jahit baju saya sampai rosak tu..huhuhu..geram sesangat kat dia..tup2, kak Emma ni lepas dengar cite saya, dia rasa kesian..so, dia pun suh saya bawak baju saya tu..dia nak tengok..so, lepas dia tengok tu, dia offer nak tolong..yeayy!! happy sesangat..hehehe..tasi tengah ari, p kat dia kejap..pastu dia tolong alter plak baju tu...bagi jadi fit sket..kih3x...suke2..

Pengajaran...orang teraniaya, selalu Allah tolong..alhamdulillah..syukur...k lah kenkawan..saya nak balik dah ni..daaa..keje saya pun tak settle lagi..to be continue esok..takut dok sensorang kat opis ni..huu

No comments:

Post a Comment