Friday, December 9, 2011

InTeRvIeW dEnGaN tOk KaDi - DoNe!!

Hi...As-salam semua.. ^_^

Ari ni dah Jumaat kan..kejap jer masa berlalu..bukan apa, Isnin lepas saya memang apply leave pun..Selasa masuk keje..tapi badan tak berapa nak sihat lagi..kena aircond sejuk buat hidung saya pedih..so, saya pun amik MC keesokan ari nyer..ari yang saya amik MC tu la saya gi hantar borang nikah & buat interview ngan tok kadi..alhamdulillah..semua dah settle dengan baik..masa tengah interview, ayah ada kat sebelah saya jer..kalu kakak & adik saya dulu, ayah tunggu dorang kat luar..tapi turn saya, tok kadi tu tak bagi ayah saya keluar..dia suh duduk sekali..hihihii..malu pun ada..tapi saya tak kisah..malas nak pikir.. ;p

Soalan yang tok kadi soal ialah,
(1) Baca Al-Fatihah
(2) Baca Tahiyat
(3) Baca Doa Qunut
(4) Cara Mandi Hadas beserta niat
(5) Bila kita di larang bersetubuh...

Tu jer yang tok kadi tanya...pihak laki nanti, saya tak tau lah tok kadi ni nak tanya apa lak nanti..hehe.. ^_^
Tapi tok kadi ni baik sangat..lawak & muka dia sejuk jer mata memandang..rambut, janggut dia semua dah putih dah..tapi still nampak kuat & sihat lagi.. ^_^

Satu lagi perkara yang buat hati saya girang ialah, date nikah saya dah bertukar daripada 8 Januari kepada 7 Januari..bersamaan ari Sabtu, selepas waktu Asar..lebih kurang pukul 5 petang macam tu lah..sempat lah rombongan pihak laki dari Sarawak sampai Penang dulu nanti..hehee..saya seronok bukan sebab dah gatal sangat..tapi sebab saya memang dah lama nak akad nikah & reception di buat pada hari lain2..sebab, nanti ada banyak masa untuk bergambar dengan pakaian nikah saya tu..hehe..adik & kakak saya semua tak sempat nak melaram sangat ngan baju nikah dorang sebab time dorang dulu, nikah pagi, then terus kena siap2 untuk kenduri plak..hee..so, saya agak terkejut sebab ayah saya leh buat decision macam ni..happy sesangat..TQ ayah..hehhe..ayah cakap, tak nak dah buat pada ari yang sama..nanti jadi kalut semacam..kih3x..betul3x..saya sokong..sebabdulu tengok adik saya ari tu sampai lambat kat tempat akad nikah..sedang kan pihak laki & tok kadi dah sampai awal dah..hee.. =D alhamdulillah..hope kali ni semua berjalan dengan smooth jer lah hendaknya..amin..amin..

So, kepada kawan2 yang rapat, yang ingin tengok saya akad nikah, datang lah yea..bertempat di Masjid Al-Soghir, Taman Pekaka..betul2 depan umah saya jer..hehe..suke2x..senang nak usung hantaran nanti..sebab depan umah jer..hehe..

K kawan2, nanti saya update lagi yea..saya nak focus pada keje lagi nih..ada banyak benda yang nak disiapkan..malam ni dah la nak balik kampung lak..hee..

2 comments:

  1. tak lama dah..tak sabar nak tengok ana menikah..hehe..mudah2 sume berjalan lancar.. ~amin :)

    ReplyDelete
  2. orang tua2 kata kalau akad nikah berkali2...anak ramai..hahahha

    ReplyDelete