Monday, September 26, 2011

AkTiViTi Di HuJuNg MiNgGu...

As-salam ladies,

Fuhh..it's monday again...huhuu...meh saya cite apa yang saya buat last weken..adakah seperti yang di plan?? atau tak..heee..ok2, last saturday, adik saya ajak saya gi beli bfast kat McD..pastu kami terus gi umah Sepol & Zati..bagi kucing2 dorang makan..sebab dorang balik kelantan..Zati sambung berpantang kat sana...lepas tu, saya balik umah, mandi kan si kancil saya tuh..dah lama betul dia tak mandi..sian kat dia..huhu..getah2 dari pokok mana ntah melekat kat atas bumbung kete saya tuh..huhu..tak suka betul laa..haishh.. :(

Lepas tu, saya terus masuk umah, mandi2 & siap2 untuk keluar semula..plan nak gi jumpa Rosni & Shera..tapi Shera kena OT plak..so, cancel..just jumpa Rosni jer..kitaorang gi Jusco jap..lunch kat sana, then gi umah Sofwan..tengok baby dorang..nama Balqis..comel..hehe..seronok tengok kawan2..semua dah ada baby...huhuu..tapi, apa leh buat..jodoh saya agak lewat berbanding kawan2 yang lain..so, saya terpaksa akur ngan ketentuanNya..huu..maybe ada hikmah di sebalik semua ni..huu..malam tu, saya ngantuk awal..penat sangat kot seharian penuh ngan aktiviti..huu..terus flat...adehh...

Ahad tu, pagi2 dah kuar..hantar adik gi tuisyen..pastu, gi lagi skali umah Sepol & Zati..bila dah settle semua tugasan, saya pun balik umah & jalan kan misi mengemas umah..saya start dengan bilik tidur saya dulu..sebab saya dah lama sakit mata tengok keadaan bilik..dari atas almari, saya punggah2 semua yang ada..lap bersih2 ngan air sabun & buang segala macam tok nenek yang bagi saya, hanya menyemakkan mata & pikiran..lepas ni saya nak susun balik elok2..atas almari tu, saya nak simpan toto, bantal, selimut & cadar2..senang nanti kalu sedara mara datang umah..kawan2 ke..biar nampak proper & nice..saya memang suka macam ni..tak suka semak2..huuu...nanti sakit jiwa...slot almari untuk Zaidi pun saya dah sedia kan dah siap2..hee..awal ke?? saya rasa tak..sebab saya takut nanti bila buat lewat2, saya risau masa tu saya dah bizi tentang hal2 lain..better saya kemas awal2..nanti, just tinggal nak bersih kan sket2 jer lagi..buang2 habuk gitu2 jer lagi...then, settle..hee..

almari bahagian atas tu untuk simpan toto, bantal, cadar dll...

yang macam sliding door tu, side untuk Zaidi..saya lak, bahagian pintu leh bukak tutup nih..
Tinggi kan almari nih..arwah mak saya yang buat kan..setiap bilik ada almari sampai ke siling ni..melainkan bilik adik saya..sebab bilik adik, ruang tak besar..nanti kalu buat almari macam ni, takut makan space lain..huhu..tu ada lagi kotak2 saki baki barang yang belum siap di kemas..huu..memang tak sempat settle lagi..maybe malam ni saya kena kemas lagi sket2..tak pun, kalu tak larat, kena tunggu this coming weken..baru leh sambung lagi sampai siap..pastu, memang hati ni rasa lega sesangat..yeayy...!! tak sabar rasanye nak menunggu saat dah siap kemas cantik2..hati pun tenang.. ^_^

No comments:

Post a Comment