Tuesday, September 13, 2011

ShOpPiNg BaRaNg HaNtArAn... ^_^

As-salam ladies... ^_^

Semalam saya mc..tak berapa nak sihat sket..maybe terlalu penat kot..memang pada asal nyer saya plan nak berehat sepenuh nyer time weken baru2 ni..tapi memandang kan kakak saya nak mintak tolong saya jaga kan afiq si kecik tu, so saya tak membantah..even budget saya untuk ke sana dah takde..yela, ari tu Zaidi cakap dia kena ke Holland, so, masa nak raya ari tu, saya dah menghabiskan budget saya tu dengan men'shopping'kan diri kat padang besar, penang..huhuhuu..so, habis la sudah budget tu..apa yang perlu saya lakukan ialah mengorek tabung..adehh..lari budget ku.. T_T

So, sesampai nyer saya di Jalan Duta tu, kena tunggu lebih kurang sejam plak kat tepi jalan besar tuh..lenguh kaki den..tapi, apa leh buat..Zaidi ada appoinment pasal keje dia..so, last minute baru nak suh kakak saya datang amik..memang arr...huhuu.. T_T

Keesokan ari nyer, saya, di bantu oleh Zaidi, kami menjaga afiq dengan jaya nyer..tengahari tu kami bawak afiq ke umah Lin..anak sedara Zaidi..kami lunch kat sana..afiq suka sangat kat umah Lin tu..yela, duduk tingkat 8..angin lak kuat..fuhh..afiq sukeeee...kikikii...lepas makan2, lepak2 jap, makan kek lapis sarawak, nyum2x..dalam kul 4, kami pun mintak diri untuk pulang..coz kakak dah nak balik keje dah..abang wady pun takde..gi register untuk kemasukan student master kat UTMKL..teacher afiq lak cuti..that's why la saya kena jadi baby sitter on that day..hehhe..tapi, tak susah nak jaga afiq ni..coz dia tak banyak ragam..hee.. ^_^
Saiful suami kepada Lin cakap kat kitaorang.."tengah praktis jaga anak ke?" kikiki..yolah2x..u can say that...hehe..nampak macam pass jer..Zaidi berjaya tido kan afiq..yeayy..!!

Supposed malam tu kami nak gi jamuan ari raya kat umah bangcik sesama, skali ngan kakak & abang wady..tapi petang tu Zaidi muntah teruk..huu..sian dia..kuar habis semua makanan yang dia makan tu..at last, dia decide untuk balik jer & rest..so, takpe lah..nak buat camne kan..huhu..benda nak jadi..malam tu kami gi umah bangcik..kakcik buat keoy teow kungfu..sedappp...kikikii..sambal dia meletopss..pedas..nyum2x..hee

Ahad nyer plak, Zaidi datang jemput saya dalam kul 10 pagi..pastu kami start our misi untuk cari barang2 hantaran...bermula dengan SACC mall...kami dah tempah dah cincin kawen untuk Zaidi kat situ..nasib la Zaidi ni jenis tak demand sangat..kami beli cincin silver yang berbatu kan Batu Zamrud..kena customize..sebab design yang Zaidi minat tu, batu dia color merah & batu biasa jer..saya taknak batu biasa..takde value..huu..so, need to wait about 1 month..so, bulan depan nanti leh la kami gi amik..yeay..!! After that, kami gi OU, tapi still tak berkenan jugak, kuar gi Curve lak..still tak jumpa yang berkenan di hati..gi plak Sunway Piramid..baru la jumpa..jeng3x..saya pun dapat gak 1 barang..oyeah..!! Pastu still tak settle lagi, gi plak Subang Parade, then baru la settle misi kami..untuk Zaidi, saya dapat beli kan dia untuk 2 dulang terus..yela kan, memandangkan dulang yang perlu di balas untuk pihak laki memang lebih banyak dari pihak perempuan..so, memang patut pun saya kena speed sket dalam membeli barang2 untuk si teruna tuh..(-__-")

Lepas penat2 berjalan & shopping2, kami gi melantak makan nasik Arab..kikiki..lepas makan2, Zaidi bawak saya gi Dataran S.Alam..tapi saya memang tersangat la penat..tak larat nak kuar lepak2 dah..so, kami lepak kejap jer, then terus Zaidi hantar saya ke station bus..masa untuk pulang already..my bus is at 10pm..uwaaa..uwaaa...cepat nyer rasa masa berlalu..tapi memang bes sesangat..yela kan, lama tak jumpa..huu..lepas ni taktau lagi bila nak jumpa..yang pasti, bulan depan...cuma tak tau bila..huu..

1 comment:

  1. wow..sgt bz akak kita nih...sekali pegi mmg sekali harung round mall...

    ReplyDelete