Thursday, September 29, 2011

KaLu BuAt SeRvIs SaMbIL LeWa, MMg SaYa Say GoOdByE..

As-salam ladies... ^_^

Esok dah Jumaat..yeayy...!! Ari ni saya puasa ganti lagi..for the last day...hip2 hooreyy..!! suke sesangat sebab dah selesai buat puasa ganti nih..hee..tapi, maybe saya akan amal kan buat puasa sunat Isnin & Khamis..saje nak tambah kan pahala..insyaAllah..(p/s : (1) diet paling berkesan ialah puasa.. (2) cara berjimat paling berkesan juga ialah dengan berpuasa)...so, kita akan dapat 2 in 1 result dengan hanya berpuasa..betul tak?? hee.. ^_^

Dah lama tak baking2..terasa rindu plak..tapi, at first, saya nak kena kemas umah dulu..baru la hati ni rasa tenang & leh buat lain2 tu..huuhuu..takpe lah, bila semua dah settle, insyaAllah, saya akan mem'baking' kek plak..hehhee..niat di hati, nak buat kek lapis pelbagai flavor..then, saya nak bungkus kemas2 dalam aluminium foil, & simpan kat tempat beku..insyaAllah..kek kita akan tahan lebih lama..hehhe..so, bila teringin jer, leh bukak peti & makan..hahaha..bagus tak idea saya nih?? hehhee..kalu ada orang nak datang umah pun ok..dorang gitau awal2, so, senang sket..sebab kek tu nak kena defrost kan balik..kalu tak, camne nak makan keras2 tu kan..hehehe...good2..akan di praktik kan nanti..yeayy..!! ^_^

Semalam pulak, saya plan nak gi buat body scrub..saya ajak adik saya temankan sebab saya rasa takut sket nak gi buat sorang2..Rini plak takde..kalu tak, leh saya gi ngan dia..Rini gi jenjalan Korea..besnyeeee..nak ikut jugak..huhuhuu..takpe lah, kalu ada rezeki nanti, saya nak gi jugak..seronok kan kalu dapat jenjalan tengok negara luar & tempat orang..hee... ^_^

Hah, berbalik pada cerita buat body scrub tu..tup2x kedai tu tutup..bukan fully tutup la..still lampu terpasang..cuma pintu kedai tu yang jenis kena tarik dari atas tu dah lock..saya bagi sms, tak berbalas..saya cal 2,3 kali tak berjawab..so, saya tunggu dalam lebih kurang lebih 10min gak la, saya dah HOT..memang saya lately ni asyik cepat naik angin jer..pantang orang buat salah sket..sure nak melenting..huhu.. (-_-") den pun taktau nape tetiba den jadi lagu nih...huhuu...pastu saya memang sms dia & marah2 & marah2..huhuhu...at last, memang saya tak pegi & saya decide untuk cancel kan semua temujanji saya tu..puas ati..memang tension la..alasan dia, dia cakap, dia turun kejap..nak gi bagi produk kat customer..hp lak, tinggal kat kedai..huhu...sape suruh..?? point pertama, dia leh jer inform saya dulu kalu dia nak saya tunggu kejap..maybe dia ada hal..tapi takde pun..point ke2, kalu dia pick-up fon saya, & cakap elok2 suh tunggu kejap, fine..saya memang boleh tunggu..tapi, semua nyer takde..daripada saya taktau saya nak kena tunggu sampai kul brapa kat depan kedai dia tu, better saya pergi jer..bagi saya la kan, kalu dah customer buat appointment, u should be there..jangan la biar customer lak kena tunggu u..memang tak patut..ni nak buat bisnes ke tak..?? huhuu..haishhh...sejak bila saya jadi jenis cepat angin ni pun saya taktau..tapi jap jer dah cool..cuma saya tak pegi gak sebab saya takut..dah la nak buat body scrub tu kita nak kena tanggal kan semua baju..sekadar berkemban jer..silap2 ari bulan, mana la nak tau dia geram kat saya ke dok marah2 dia camtu, dia pi buat bukan2 lak kat saya..tak ke naya..huhuu..so, better saya blacklist terus & cari SPA lain..bersepah2 kat penang ni..tinggal nak pilih jer mana nak..huu...

No comments:

Post a Comment