Tuesday, September 6, 2011

ShOrT UpDaTe FoR WeDdInG PrEp....

As-salam ladies.. ^_^

Ari ni ari ke-2 saya berpuasa..alhamdulillah..ada lg 6 ari to go..hehhe..supposed nak puasa direct sampai isnin depan..tapi, memandangkan weken ni macam ada aktiviti beraya ke umah kawan, so, terpaksa la di batal kan niat untuk berpuasa direct..maybe minggu ni saya dapat 5 ari jer..then next week sambung lagi 3 ari..pastu, yahooo...settle sudah hutang ku dengan Allah...insyaAllah..amin...hehehe...

Hermm...kenduri saya di Sarawak akan berlangsung pada bulan 3 tahun depan..so, kami akan skip 1 bulan dari wedding kat Penang ni...dapat la jugak kumpul duit sket untuk cover kat mana yang kurang tu..huhu..alhamdulillah, side saya, ramai jugak yang akan pergi ke sana...semua amik kesempatan ni untuk jenjalan skali di sana..sebab ramai gak di kalangan family saya yang masih belum menjejakkan kaki di Sarawak tu..saya pun sama jugak..kalau la saya tak mengenali Zaidi nih, saya rasa, until now pun saya masih belum pernah ke sana...hehehe...kesian kan..huhu..semua family saya pun dah pakat beli dah tiket flight since kami baru lepas tunang bulan 5 ari tu.. ^_^

Persiapan saya for my wedding, ada la sket2..saya tak suke sangat nak reveal kat sini coz nanti rasa macam dah tak suprise lak..so, biar lah saya diam kan saje dulu..bila semua dah selesai, baru la saya akan share k..hehe... ^_^

So, this weken, Zaidi akan berangkat ke Holland, & saya lak akan menjalani hidup seperti biasa sambil sabar menanti kepulangan beliau...tak sabar nak tunggu awal bulan depan..kuih raya yang saya packing untuk dia pun rasa nya macam akan lemau camtu jer..yela, dah sebulan baru nak dapat makan...huhu..sedih..tapi apa leh buat..kita hanya mampu merancang..redha jer la & berdoa dia slamat pergi & slamat balik...amin...tapi, kalu tetiba dia tak jadi pergi pun best gak kan..hehhee.. ;p

Memandangkan saya yang akan kerap turun ke KL lepas ni, so saya ingat, saya akan g buat kad kawen sorang2..just saya akan snap picture & suh Zaidi decide mana yang dia rasa ok..then saya just proceed with the vendor..plan saya, bulan depan baru nak gi tempah kad kawen..rasanya sempat lagi kot kan..lagi pun, saya tak tempah banyak...selalunya jemputan untuk wedding family kami hanya untuk 600 orang tetamu..tak ramai kan?? hermm..tu la, family tak besar..hee..so, dalam tempoh tak sampai sebulan pun dah leh siap kot kan..hee..insyaAllah..semoga apa yang kami rancang ni dipermudahkan dan berjalan ngan lancar...amin..amin..

Lagi 2 ari jer lagi..saya nyer Daisy Path akan bertukar menjadi 3 bulan ++...huhu..tak lama lagi dah..pejam celik..pejam celik jer..so, saya kena lebih berdisiplin dalam mengendalikan perbelanjaan..setiap kali ada lebihan duit belanja, saya akan add in dalam budget perkahwinan saya..alhamdulillah..sejak akhir2 ni, saya dapat berjimat ngan baik..syukur..kerana Allah membantu saya dalam berbelanja..mudah2han, selamanya begini..yela, kita tak tahu bila kita berada di atas, or di bawah..hidup ini umpama roda..biar saya belajar hidup dalam keadaan ni...tak terlalu mewah..tak terlalu papa..biar bersederhana..asal kan hidup kita ceria, bahagia..serba cukup pun dah cukup memadai bagi saya..

Owh, maybe weken ni saya dah start gi SPA ngan Rini...hehhee..tak sabar lak rasa nyer nak manja2 kan badan nih..hehehee..nanti saya cite k.. ;p

K lah, tu jer dulu as for now..nanti saya sambung lagi k..peace no war.. ^_^

No comments:

Post a Comment