Wednesday, September 21, 2011

StReSs...

As-salam ladies.... ^_^

Today saya rasa sedikit stress pasal keje...actually still under training..tapi saya anggap macam keje jugak..huhuu..tadi kan, bole tak tetiba masa makan kat kantin, saya tengok makcik yang tengah sapu sampah tu, then saya bercakap dalam hati, bes nyer keje sapu sampah ni..mesti tak stress pape..tetiba saya teringat..opss..tak2..sure dia stress bila bab kena cuci toilet..iyaaakkk..sebab ada orang yang tak bertanggungjawab & buat perangai macam budak2 yang taktau nak basuh taik tu ada dalam building nih..tapi taktau la sape punya keje kan..sebab nyer saya penah nampak mangkuk tandas tu ada melekat najis..tapi orang tu tak reti nak curah air kot..at last, keras & kering camtu jer..sape yang susah?? sure makcik cleaner tadi tu la yang teruk..kena ngadap perangai pengotor orang tuh..eee..ish!! memang la orang tuh..huh..!! kesian kat makcik cleaner tu..huhuu...

Pagi tadi gak, masa saya dengar DJ hotfm berceloteh kat corong radio ni, saya terpikir gak..syoknyer dorang ni..keje dorang, hanya layan pemanggil2 yang dok call tu & tolong putar kan lagu2 untuk menghiburkan kita..bes kan..huhu..nape dulu takmau amik bidang tu eh?? huu..ntah la..maybe susah gak bagi saya nak jadi DJ..sebab saya ni memang la banyak celoteh..tapi kurang minat membaca..nanti, macamana nak sampaikan info2 terkini..& saya takla brapa minat sangat ngan dunia hiburan, sukan & what so ever nih..so, nak jadi seseorang DJ tu, semua2 ni penting tu untuk nampak dorang ni adalah orang tengah untuk sampai kan sesuatu berkenaan hiburan & info semasa & terkini..betul tak?? huu..

So, berbalik pada keadaan diri saya ni yang dah di tetapkan oleh Allah untuk menjadi seorang juutera..actually, ayah saya la idola saya semasa kecil..konon2 nak ikut jejak langkah ayah saya..so, here i am..huhu..tapi, kadang2 saya rasa macam saya tak layak lak untuk jadi seorang jurutera nih..minat saya macam tak cukup mendalam..huhuu..dulu saya QA..still saya reject bidang tu sebab macam leceh..banyak paper work & kena jumpa orang selalu untuk follow up progress..huu.. (-_-")

Sekarang dah tukar bidang ke arah design..layout design..tapi 1 apa pun saya tak tau lagi..ish, takde la sampai 1 apa pun taktau..ni cuma conclusion saya jer memandangkan saya tak kuasai semuanya lagi..ntah2 20% pun tak sampai..adehhh...tension nyerrrrrrrrrrr.......betul ke tak bidang yang saya pilih ni??? huu..takpe lah..try lagi..try lagi..dulu saya dok dalam bidang QA 3tahun..sampai ke tahap yang memang saya meluat..tu yang cepat2 cari keje lain..dan alhamdulillah...rezeki masa tu dimurahkan & dipermudahkan oleh Allah..& now, saya kena cuba la stakat yang termampu..huhuu..

"Apa jua yang kita dapat, harus lah kita trima nya dengan syukur & redha..kerana, kita perlu tahu & sedar... ada orang lain yang belum tentu dapat merasai apa yang kita peroleh kini.." -- ruzanna

No comments:

Post a Comment