Thursday, October 27, 2011

SaTuRdAy... (22 October)

Hi ladies,

Ari ni nak sambung cite pasal last Saturday punya aktiviti..pepagi tu, saya bangun awal..dalam kul 7 pagi..turun bawah, tengok si kecil Afiq tu dah bangun..kakak plak, dah siap nak gi keje dah..abang Wady plak, masih ketiduran di ruang tamu..kelas (Master) dia start sebelah petang..so, tak kisah lah dia nak bangun lambat ke apa kan..hihi..lepas kakak gi keje, saya ke dapur..nak buat bubur nasi untuk Afiq...sambil buat bubur tu, Afiq nak saya dukung dia..sebab dia nak tengok gak apa yang di buat oleh makngah dia..hihii..tomell..muahxx..masa tu, lengan masih kuat lagi..saya pun dukung lah Afiq ke hulu ke hilir..hahaha..saya sanggup gendong dia dengan menggunakan sebelah lengan saya ni jer..sebab nak membasuh, mengacau bubur semua2 kan..tangan dah terasa beban nyer..tapi saya tahan kan jugak..sebab sayang si comel ni..nak letak dia kat lantai, kesian plak..tambahan plak, saya taknak dia amik apa2 kat lantai dapur yang mungkin ada serpihan kekotoran yang kita tak perasan kan..so, saya tak nak..

Akhirnya saya berjaya siap kan bubur nasi kat dia..sedap plak tu..saya suap dia makan dengan mengadap ke luar pintu...bagi dia ralik & kena hembusan angin dari luar..nyaman gitu..hihiii..jam dah menunjuk kan pukul 9.15..saya pun gi masak air panas untuk mandi kan dia..bagi segar skit..Afiq sure rasa panas & rimas..badan melekit2..kan?kan? msa mandi kan dia, suke tengok dia kocak2 kan air dalam besen mandi tu..suka betul dia ngan air..hihii..lepas letak krim, minyak yuyi & bedak, pakai pampers & baju, then siap...yeayy!! Afiq dah comel & wangi dah..makngah??makngah still bucuk lagi..tak dapat nak mandi lagi sebab abang Wady still tidur..huhuu..takde sape nak tengok2 kan Afiq nanti..takpe lah..makngah tak kisah..huhu..pastu, layan Afiq lagi..main2..dukung dia ke depan pintu..tengok permandangan luar umah..then kejap tu baru la abang Wady bangun gi mandi2 & siap..lepas abang Wady kuar, baru la nampak Afiq dah macam ngantuk2..tapi nak saya tidur kan dalam keadaan dukung dia..manja betul Afiq tu..hihi.. ^_^

Dalam kul 12.15, Zaidi sampai..terus saya suh dia tengok2 kan Afiq & naik atas untuk mandi & siap2..lepas tu kitaorang plan nak bawak Afiq jalan2..memula ingat nak gi Jusco..tapi, memandangkan kami tak penah lagi ke Giant yang ada kat umah kakak tu, so, kami pun decide untuk ke situ..sesampai jer, terus gi makan kat food court..Zaidi dah lapar..hihi..kami makan nasi ayam & gilir2 makan..memula Zaidi suh saya makan dulu..dia yang pegang kan Afiq..then, baru tukar turn..saya plak yang layan Afiq..hihi..praktis2..rasa2 macam pass dah..hahahaha.. ^_^

Lepas makan, kami saje layan kan Afiq naik mainan2 yang ada kat situ..macam2 Afia naik..keretapi la, heli, kuda, macam2..hihihi..Afiq pun baik..tak banyak meragam..diam jer dia..and kusyuk ngan keadaan sekeliling..kih3x.. =D senang jer nak jaga Afiq ni..lepas tu, kami gi membeli belah jap kat Giant..sambil2 tu, kami gi ke bahagian permainan..usik2 Afiq ngan mainan2 kat situ..Afiq terpegun..kih3x..sebelum balik, sementara tunggu Zaidi gi solat, saya gi toilet untuk tukar pampers Afiq..dugaan seterusnya, kat Giant tu takde tempat persalinan baby..so, lepas basuh2 Afiq, saya terpaksa balut ngan towel jer..ingat kan nak pakai kan pampers dalam kereta..tapi, bila saya ke pintu masuk, tempat yang di janji dengan Zaidi, dia masih tak kelihatan..agaknya belum selesai solat lagi gamak nyer..huhu.. T_T

Saya gi cari tempat duduk..sebab tangan saya dah mula rasa tak sedap..sakit2 sendi tu datang balik..lenguh kot..sambil duduk tu, terasa nak try salin pampers dalam keadaan baring kan Afiq kat tempat duduk tu sahaja..waaa...berjaya jugak saya akhirnya..hihii..siap tukar baju lagi untuk Afiq...suke2.. ^_^

Lepas tu, kami terus balik umah..kakak pun dah bagi sms cakap dia dah otw balik..itu jer experience kami dalam meng'handle Afiq kali ni..Zaidi cakap, dia saje jer nak spend time dengan Afiq setiap ari Sabtu sebab nak latih saya handle budak kecik..nanti senang kata nya..hihii..insyaAllah..bole2..hihi..bila saya dukung Afiq tu, bes sangat..rasa macam dia anak saya plak..kih3x..perasan sekejap..hahaha..tapi betul..muka kami macam nak iras2...kalu cakap yang Afiq tu anak saya pun rasa2 nyer orang caya jugak..hihi.. ^_^

Dalam kul 6.30, saya & Zaidi mintak izin nak kuar balik..so, kitaorang gi The Curve...saje jamu mata kat situ..Zaidi suka bawak saya ke sana..dia cakap, tempat tu macam santai sket..tak crowded sangat..kira macam ok2 la..kami makan malam kat IKEA jer..tapi bukan kat food court dia..tapi kat tingkat bawah tempat jual karipap & hotdog tu jer..sebab saya suke karipap IKEA tu..sedap..nyummy2x..hihi..done for dinner..kenyang gak la even makan hanya 2 biji karipap.. ^_^

Lepas pusing2 dalam IKEA and tengok2 barang kat Levi's & Clarks, kami pun beransur pulang..eh, Levi's ada BIG SALE tau..korang tak gi tengok?? gi la..up to 60% tau..hehhee...okla, tu jer kot aktiviti saya pada ari Sabtu..pack kan?? tu la...saya pun kepenatan yang amat sangat..tapi puas..hihi...

No comments:

Post a Comment