Friday, October 21, 2011

YeAy...!!! KL MeNjeRiT..!!

As-salam ladies, ^_^

Friday already...hehhee...minggu ni rasa macam masa berlalu ngan cepatnya...hahhaa...saya sampai tak sempat nak menulis blog.. (-_-") nape la agaknyer..owh, sebab saya agak busy this week..projek baru start..sket jer..ala2 warm-up gitu..kih3x.. =D

Semalam saya tido kul 3pagi..huhu..dek kerana menyiapkan 2 biji murtabak cream crackers, 1 biji caramel & kek buah (1st time) try buat...hehhee..jadi tu jadi..cuma agak lembut sangat2..tu yang buat lagi sedap tu sebenarnya..tapi yang tak besnyer, sebab mudah pecah..so, saya nak kena alter sket apa2 yang patut agar kek tu will be much2 better than this..biasa la kan..1st time buat..memang selalu macam ni..kalu nasib kita baik, 1st time buat pun maybe ok jugak..kan? kan? it's all depends on our luck jugak..betul tak? heee...

Ala, saya lambat siap buat semua2 tu pun sebab saya start semalam pun dah kul 9.30pm..sebab nyer, petang semalam, after keje, saya terus gi amik Rini kat umah..1st, saya ajak dia gi Giant dulu..memula ingat nak gi beli bahan2 nak buat semua2 tu lah..sebab, pada asal nyer saya plan nak gi masa lunch..tapi, semalam, busy yang amat..mata tak berkelip2 tengok PC..nak kena siap kan cepat..so, saya pun terpaksa la tunda ke petang..adehh..nak cepat, jadi lambat gak la jadinyer..huhu...tak cukup dengan tu, asal nyer nak naik tingkat atas Giant sebab nak pi ATM..at last, tersinggah skali kat kedai buat kad kawen..last week dh gi survey ngan Wani adik saya tu..cuma kami tak proceed pape lagi sebab saya nak tanya pendapat Zaidi dulu..snap2 beberapa picture of card yang berkenan untuk tanya kat Zaidi..so, semalam, saya gi lagi skali untuk buat tempahan..tempah cuma amik 300pcs jer..sebab tetamu nanti cuma budget untuk 600 orang jer..memang selalu gitu..family tak ramai...huhu..kad saya tu, 1 keping jer dah RM1.03 sebab saya amik less than 500pcs..kalu tak, harga dia leh dapat dalam 90sen gitu..huhu..takpe lah..nak buat camne kan..still ok lagi kot..huhu..pastu saya ada tempah banting skali..sebab nak letak kat pintu masuk Kompleks Tabung Haji nanti..

Lepas dah settle bab kad, baru la kami beredar ke ATM and turun kat bawah untuk beli bahan2 mentah..sesudah tu, kami terus menuju ke Bayan Lepas..jumpa vendor untuk doorgift..potpet2 punya potpet, settle sudah..lega..adehh..hehhee..

Oppsss..tak settle lagi, lepas tu kami singgah Kompleks Bukit Jambul lak..sebab saya nak hantar kain untuk tempah baju nikah..settle jugak lagi 1 benda...upah untuk jahit baju nikah saya tu cuma RM250..nasib baik lah sesangat..sebab kain lace saya tu banyak gak manik2 labuci tu semua..hope dia pandai lah jahit ngan baik..risau gak saya..kain lace ni dah la mahal..kalu dapat kat tailor yang tak pandai handle kain lace, naya jer laa..tapi kat akak ni, insyaAllah..ok kot..sebab dia memang dok mention macam apa yang saya pikir tu jugak.."kalu orang tak pandai jahit kain lace ni, habis la rosak kain"..haa..nampak?? kalu dah dia berani cakap sendiri macam tu, meaning saya leh agak yang dia begitu aware bab ni..so, saya rasa lega la sket..hehe..

Owh, sekarang dah hampir pukul 2.30..yeay...!! lagi 2jam dari sekarang, saya akan naik bus untuk KL..terpaksa amik bus awal..selalu saya naik kul 6.30..tapi kali ni bus full..padan muka..sape suh beli last minute..kan dah... (-_-") takpe lah, pape pun, tiket dah ada..3.30 nanti kita chow..!! balikkk!!! yeay...!! kebetulan plak ari ni takde pape urgent matter..so, ok jer la..alhamdulillah..bes gak dapat bus awal..nanti sampai sana pun awal..oyeahh..!! tak sabar nak jumpa Zaidi, kakak & Afiq Naufal.. ^_^ tapi kakak cakap, Afiq demam..alaa..tak best sket la camni..huhu..nanti sure dia meragam or kurang sket la buas nyer..huhuu...

Oppss..ada lagi 1 nak cite..tadi masa lunch, saya gi jumpa Kak Malin..suami dia la yang saya amik sebagai my OP...gi bayar deposit 25%.. ^_^ alhamdulillah..settle lagi 1 benda..pastu saya malas nak balik opis awal2.so, saya terus ke Qbay..jalan sorang2 jer..tengok2 baju..kot2 jumpa yang berkenan..tapi, tak jumpa plak..kalu ada pun, mahal sangat..malas nak membazir..tengok lah nanti..lepas kawen ke..hehhe..(ayat penyedap ati)..pastu ternampak plak Akemi & Harvey Norman tengah buat SALE..alaaa..geram2..terus singgah jap kat booth dorang...tengok2 bantal & comforter...memang nak beli & kena beli..cuma ada masa lagi 2bulan jer.kalu tak beli bulan depan, tinggal bulan Desember jer lagi..huhu...adehh..kalu saya tak pegi KL, leh saya singgah Qbay lagi weken ni..takpe lah..hope ada lagi diskaun hujung tahun ni.. ^_^ (ayat penyedap ati lagi..)

K lah kawan2..dah panjang berjela plak entry saya kali ni..nanti next week sekembali nyer saya dari KL, saya update lagi k..see u guys... ^_^ Have a nice weken ya..!!

No comments:

Post a Comment