Friday, October 7, 2011

SeDiH NyEr NaSiB SeOrAnG KoNtRaKtOr...

As-salam ladies,

Friday already..time fly so fast...huhu..feel so sad today..rasa macamana ntah..saya rasa macam tak bes lak jadi contractor & menumpang kat Intel nih..tau la kami bukan staff tetap kat sini..tapi jangan la pandang sebelah mata jer kat kami..kami pun dok kat sini bukan nyer relax & menyibuk..tapi kami ni nanti di tugas kan untuk support keje korang2 tu jugak..bukan nyer sampah yang bole di pandang rendah..memang saya akui, susah nak dapat masuk Intel nih..beza sket ngan company2 lain..saya pun dulu tak penah terasa & teringin nak apply masuk keje kat sini..sebab saya tau, dorang nyer demand tinggi..saya sedar sape diri saya..huhu.. :(

Tapi, tak bermakna saya ni bodoh..cuma saya tau Intel ni camne..suke amik orang cina..lebih dari melayu..so, takpe lah..tak kuasa saya nak cuba nasib kat Intel nih..tapi, ramai jer kawan2 saya yang dapat keje kat sini...alhamdulillah..maybe rezeki dorang kot...takde rasa jeles pun..cuma tumpang happy ngan kejayaan dorang... :)

Saya yang kerdil nih..(owh, badan tak kerdil eh..hati jer)..hahaha..terpaksa lah jugak bersabar dengan dugaan ini..sabar2..kita ni makan gaji jer kat sini..bukan nyer boss..so, terpaksa lah telan apa jua yang datang kat kita..rasa macam diri ni sorang2 jer kat sini..Shikin & Grace, 1 group..dorang keje bersama2..saya lak, sorang2..rasa sedikit terpencil dari dorang..tapi, apa leh saya buat..trima jugak ngan redha..maybe gak sebab tu saya dapat supervisor yang baik2 macam Theena & Gin..begitu jugak my manager...so far ni, memang dorang nice jer ngan saya..insyaAllah..mudah2han selama saya berada kat sini begitu lah hendaknya..amin..amin..Ya Allah..Engkau permudahkan lah segala urusan ku Ya Allah..amin..amin...

p/s : Ruzanna, kamu kena kuat..!! huhuuuu...

No comments:

Post a Comment