Thursday, April 7, 2011

FiRsT eXpReSsIoN

Hi there... ^_^
Sekarang time lunch..so, saya curi2 masa untuk karang entry seterusnya untuk tatapan kawan2..yela, nak balas dendam balik sebab dah lama tak update blog ni..hehhee..ok2, saya nak share tentang my first expression towards this company..as u know, now i'm at Altera..which is a big2 company..susah nak masuk sini actually..sebab, dari apa yang saya perhatikan, after graduated dulu, almost all the top student jer yang dapat keje kat sini..so, saya dapat agak la company ni memang2 susah nak masuk..since Usains amik saya bekeja, saya rasa bersyukur sangat sebab dapat tau yang saya akan di hantar ke sini as outsource untuk Layout Eng..leh la jugak merasa keje kat Altera..heee..

Masa briefing on my first day which was last monday, orang HR tu bawak lah kami plant tour sekitar kawasan..perak(jakun) nyer saya nih..dalam hati asyik dok sebut.."wow..!!" yela..memang bes sangat ngan environment dia..patut la ramai orang lebih prefer keje kat US company..sebab facilities dia memang banyak and memang selesa untuk semua staff2 dorang..contoh, tempat parking bertingkat2, rasa macam g shopping mall lak..hee..ada gym (bes nih), ada playroom..cafe selesa and besar..pantry yang bes..ada machine buat air..toilet yang bersih and tak berbau..working place saya pun bes..cubical yang besar untuk setiap sorang..heee..privacy lak tuh..nak berblog pun bole..takde orang nampak..kih3x.. ;p

Tapi saya tak lama kot kat sini..ntah la..depends..so far, kontrak untuk 3bulan ajer..lepas tu, taktau la camana..huu..sekarang saya tengah training..training yang mengambil masa 24ari..kalu refer pada schedule yang diberi tu la..lepas dah habis training, baru dorang akan beri task yang relate to their current project. Wish me luck okeh.. tapi takpe, sifu(Puan Zati) ada jer kat depan cubical saya nih..hee..cuma risau..kalu bole, tak nak ganggu dia banyak2..huu..maap yea zati..huu..saya budak baru blaja.. ;)

4 comments:

  1. Aaar..best kan kt cni..sbb tu zt msk company ASE dlu(taiwan company) rasa cm culture shock sbb bnyk benda takleh buat..heee

    hehe..okey je..kaco je zati ni kalo x paham k.. :) ..sharing is caring :)

    ReplyDelete
  2. hehehe..ok2..ana kacau..hik3x..owh,yeke??ha'a la kan..dulu spansion pn US gak kan??ana lg laa..tp xsemua cmpany japan truk..ada jer yg ok..tp bab kena share toilet ngn operator la yg plg xbes..toilet b'bau n t'sgt lah kotorrrr..eee...

    ReplyDelete
  3. tp betulkah segala facilities terbaek itu adelah kerana dek keje menimbun sampai pekerja tkde life kt luar,so berliburan saje di dlm??
    or ini mitos semata??

    ReplyDelete
  4. huda, zna suka sbb ada gym jer..yg lain tu mayb b'guna utk dorg yg stress ngn keje..so,leh g release jap..nk tgk tv pun leh..hee...so,bg zna,zna suka environment yg mcm ni.. =))

    ReplyDelete