Thursday, April 21, 2011

KhAsIaT oAt...

Hi there,
Kan..kan..?? kan saya dah cakap, jap jer dah kamis...esok dah jumaat...pastu weken datang lagi..hee...ari ni kepala rasa sakit...adakah sebab penangan semalam berjaya tak makan malam?? huhuu...ntah lah..tapi serious, tak dapat nak focus pada keje sangat ari ni...mata berkerut2 nak focus huruf2 kat PC...huuu... :(
sungguh berat rasa nyer nak diet...seronok tengok orang lain yang kurus and leh makan apa ajer sesuka ati..huu...tapi saya diet ni pun untuk kesihatan saya jugak..sebab saya perasan yang saya sekarang cepat terasa penat and mengah...huuu...kadang2 sesak nafas pun ada...nak kata lemak meliputi saluran jantung pun tak mungkin...sebab saya selalu minum oat jugak..huu..tapi, tak selalu sangat sekarang...seminggu sekali jer..maybe lepas ni kena minum selang sehari kot..nak buat amalan setiap ari, rasa macam tak lalu sangat plak...hee... =D so, kepada kenkawan, kalu rasa nak jaga jantung and kolestrol dalam badan agar dapat di kurangkan, amal kan lah meminum/memakan oat k..sungguh baik untuk kesihatan....jangan tak percaya, kadang2 orang tu nampak jer kurus, tapi sebenarnye dia mempunyai kolestrol dalam badan yang tinggi..bahaya tu yea...tahun lepas ada ujian darah..masa tu saya masih di sanyo..alhamdulillah, walaupun saya badan berisi, tapi kolestrol dalam badan saya is zero..percaya tak?? percaya la..coz it is true..kalu tak lalu nak beli yang oat mentah tu, yang selalu orang bancuh sendiri mengikut citarasa (makan ngan buah dll), leh la beli dalam bentuk minuman 3 in 1 tu..ada dalam perisa susu or coklat...saya?? for sure la yg berperisa coklat..hee..sebab saya tak lalu sangat minum susu putih...nak termuntah..blukk..tapi kalu makan ngan cereal, leh la plak..hahhaa... ;p

Peace.... ^_^

4 comments:

  1. skt jantung ni kengkadang mmg susah nk detect..tu yg slalu byk case jatuh mati mengejut..nauzubillah jauhla dr kt kan..huhu...ana pening ni ntah2 sbb x cukup mkn kot..jgn diet je tau..kesihatan kena jg jugak :) ..apapun kesihatan paling penting :)

    ReplyDelete
  2. zati, ha'ah..tu sbb kita kena jga kesihatan jantung kita...iaitu dgn senaman n minum oat..hik3x...tu la zati..xtau la nape nih...xpe2..dah pelan2 ok dah ni.. =))

    ReplyDelete