Thursday, April 7, 2011

My AcTiViTiEs On LaSt WeKeN

Hai semua...
Ni last entry sebagai penutup untuk ari ni yea..kih3x..esok kita sambung lagi...kalu free la..sebab sekarang ni pun ntah nape, tetiba jer kepala rasa bengong2...maybe culture shock kot..nak buat layout, tapi tetiba rasa blurr..nasib baik la ada zati and mawarni..dorang ni la kawan2 saya yang selalu support bila saya menghadapi masalah..semoga Allah membalas segala kebaikan korang...amin...ok2, jom flash back balik ke jumaat lepas..kan saya ada cite yang saya nak turun S.Alam kan..kan? ingat lagi tak? hee..takpe2, tak ingat pun takpe.. ;p
Selepas lebih kurang 5jam perjalanan, bas saya pun sampai la kat jalan duta tu dalam kira2 kul 11.20..tunggu lah saya keseorangan di tepi jalan..til 11.50 baru la my bf fetch me..aduyai..lama bebenar..tetido kata nyer..takpe lah..apa leh buat kan..hik3x...owh, tidak2..dia kena denda..denda nyer, g tengok wayang midnight..wah, bes sangat cite tu..JUST GO WITH IT...both of us really enjoy it..memang klakar..hee..

Esok nyer kami gerak ke Nilai3..beli barang2 untuk hantaran tunang..si dia dah settle 1 benda..which is, dia dah beli bekas untuk letak hantaran yang dah siap di gubah...senang kan?? beli yang dah siap camtu..cuma kena spend duit lebih sket la..tapi takpe..takde la penat sangat nak menggubah2 nanti..kan? saya lak, dah terbiasa buat gubahan sendiri..so, saya pun decide untuk cari benda yang dapat di jadi kan bekas untuk hantaran saya lak..so, berkenan la kat 1 benda ni..bekas letak buah..cantik sangat2..and unik..hee...kalu kawan2 nak tau camne rupa nyer, nanti saya snap gambar..tapi kena tunggu sampai ari nyer tiba lah yea..hee..tu jer kot yang saya beli kat sana..sebab saya rasa, harga kat nilai and kat AtuZ penang ni tak la jauh sangat beza nyer..lagi pun, camne la saya nak usung naik bas dengan barang2 tu semua kan..hee..so, ni kira ala2 teman kan si dia sambil jamu mata tengok barang2 kat nilai tu..sangat bestttt...balik tu kami singgah Jakel, S.Alam..cari kain untuk buat baju tunang saya and kain untuk akad nikah sekali..hermm...settle sudah 1 benda..amin...hee.. =))

Then ahad tu, kami just pegi OU and Curve..saje pusing2 tengok barang...ada la jugak beli sumthing untuk di jadi kan barang hantaran..tapi tak leh reveal lagi..nanti tak suprise..hee..so, tu jer la kot aktiviti yang di buat..lepas makan2 kat IKEA, kami pun terus menuju ke jalan duta..plan nak beli tiket on da spot..alhamdulillah..ada gak bas..huhuhu..sedih2..T_T..sebab lepas ni lama lagi nak jumpa si dia..maybe terus tunggu til majlis pertunangan jer..sob3x..uwaaaaa....uwaaa...

** Psssstttt....kepada kawan2 yang dah kawen, just saje nak share, sure korang teringat time korang   pegi membeli belah sama2 untuk persiapan tunang/kawen kan? bes x time tu..?? sebab saya rasa sangat happy for that moment..peace... ^_^

4 comments:

  1. hiii.. mmg la besh zna.. buat preparation sama2.. tu y kite insist faez blk frm france bln 3 instead of bln 8.. i still remember those sweet moments.. btw, hapy preparing..

    ReplyDelete
  2. aiza, ha'a kan..btl3x..hee..nasib baik faez dpt bt praktikal kt m'sia kn.. =D

    ReplyDelete
  3. hehe..ana..xpe slow2..xde org mula keje terus tau sume kan :) ..

    psl beli brg hantaran tu..memang best..epul dulu siap amik video lg..xcited kan..hehe..

    ReplyDelete
  4. zati, huuu..tu lah kan..ana hrp nnti2 ana akn ok..thnx zati for ur kindness.. =))
    hah?? yeke zati?? epol siap amik video?? wah, dasyat2..hee..leh smpn bt kenangan kan..n bila tgk blk, sure bestt..flash back blk tat moment..uhuk3x..bes nyerrr.. ^_^

    ReplyDelete