Tuesday, April 12, 2011

PuLaU aMaN...

Hi there....As-salam... ^_^
Huuu...so sorry..lama bebenor tak update blog...huu..bz sungguh patik lately nih..al-maklum lah..masih merangkak2 mencari jalan penyelesaian bagi tutorial2 layout nih...ampun kan patik penunggu gua..ni pun blum habis lagi task nyer..saje jer gatai nak update gak sekejap.. T_T
Ok2, meh saya story morry about my activities on last weken...kita mula kan ngn ari sabtu dulu lah..heee...plan saya sabtu lepas adalah untuk mengajar my BFF memandu..tapi, takde la ngajar kat jalan raya yang sibuk tu kan..nanti tak pasal2 saya lak yang kena saman..huu..cari nahas jer tuh nanti..haihh...heee...so, kami decide untuk gi kat stadium batu kawan memandangkan tempat yang kami pilih pada mula nyer itu tak best..(tapak pasar malam yang ala2 padang pasir gitu..hee..) lagi pun, kat sana ada tempat parking yang besar..alaaa...jom heboh penang sekarang buat kat situ laaa..heee..actually tu la first time saya sampai kat stadium batu kawan tuh..aduyai..nama jer orang penang..tapi banyak lagi tempat yang saya tak pernah jelajah kot...buat malu ajer...*sigh....huuu...then, lepas si kawan nih puas ati ngan pemanduan and cara kawalan stereng, tamat lah sesi belajar memandu tak di iktiraf nih...kih3x..my BFF ni nama nyer rosni...hermmm...alang2 dah sampai btu kawan, rosni ajak saya gi pulau aman...which is the other places yang saya masih tak penah sampai lagi..apa daa..rosni orang kelantan pun dah penah sampai..ni kan saya...malu2.. *_*

Sesampai di jeti, kami amik bot ke sana...harga tambang pergi balik ialah rm6 untuk dewasa...perjalanan mengambil masa lebih kurang 10minit...bot ala2 bot nelayan gitu..alamak..lupa nak snap gambar bot..huu..tapi takpe lah..yang pasti, selamat untuk di naiki..heee...sampai2 jer kat pulau, kami terus menuju ke sebuah restoran nelayan...makan mee udang..ada standard and special...kalu standard, rm6 sepinggan..kalu special, rm10 sepinggan...rasa nyer, beza kat bilangan ekor udang kot..heee...memandang kan kami pegi dah petang, around kul 4 camtu, so, makanan laut banyak yang dah habis..tp kalu gi time lunch, kita leh menikmati pelbagai juadah makanan, contoh nyer, udang, ketam, ikan, sotong dalam pelbagai size and jenis..fresh2 lagi tau...yummy3x...lepas makan2, kami pusing2 sket sekitar pulau, sebelum naik bot and balik ke tanah besar...actually, kat pulau nih kita leh buat macam2 aktiviti lagi...macam tertera kat board di dalam gambar di bawah...hee...tapi memandangkan kami ke sini pun last minute tanpa plan, so, kami takde buat pape aktiviti...lagi pun, dah lewat kot...tak sesuai..lain kali kena datang lagi..plan cantik2, baru la best...hee..so, just layan gambar yang saya amik ni..sket jer pun..huu..sebab hp dah lowbat time nih... T_T

tarrraarrr...me at Pulau Aman
Ni la aktiviti yang leh dibuat di sini... =)
Rosni yang malu2.. ;p
Mee Udang..yummy2x..



4 comments:

  1. mcm best je pulau aman ni..nnti lenkali ana p nk ikotttttt :)

    ReplyDelete
  2. bes2..mmg bes..tp pulau tu xde la cntik mna pun..hee..cuma air laut jer masih cantik rasa nyer..hee..ok2..leh2..hee..

    ReplyDelete
  3. aiza, sedap2..hehehe..lain kali ingt nk g sna time lunch lak la..nk try mkn udang, sotong, ketam ke..hik3x..

    ReplyDelete