Tuesday, June 14, 2011

DiEt OwH dIeT....

Hi ladies...As-salam... ^_^

Semalam kan saya cakap saya buat puasa sunat..tapi, sepanjang ari semalam, kepala saya berpinar2..bila berdiri tu, rasa macam nak pitam..bila focus kat PC lak, lagi la..huruf2 semua jadi macam melayang2 jer kat screen tu..huhu..adakah ni dek gara2 lama tak berpuasa..?? perut terkejut & tak leh trima keadaan kosong tanpa di isi..hahaha..ngada2 kan..tapi lately ni memang saya selalu di serang sakit kpala..taktau nape..urat kat kening ni seakan bengkak..huhu..maybe gak kerana berat badan ku ini..huhuu..dulu, saya penah join 1 program diet nih..dia cakap, elak kan diabetis sebelum terlambat...so, saya kena ingat balik pesan2 tu & kesan2 yang di alami oleh pesakit2 diabetis ni..bila dah terkena, dah sukar di rawat..so, kena prevent la dari awal..huhuu...

Ok2, apa yang saya pikir kan tentang diri saya..?? hermm...berat saya macam ni, then kalu ngandung nanti, berapa la plak berat ku..huhuhu..takut nanti terlebih berat, mengundang penyakit lain lak..huhuhu..so, maybe saya kena diet bersungguh2 mulai sekarang..masalah nyer, mampu kah aku?? selalu nyer memanjang fail jer..adeii..daya tahan daripada tak makan makanan yang berkolestrol tinggi tu sukar di lawan..huhuh..nak makan dalam kuantiti yang sedikit, terasa tak puas lak..huhuhu...payah betul laa.. T_T

Tapi, kena jugak2..demi kesihatan saya..huhuu..yela, bila gemuk nih, banyak mengundang macam2 penyakit..tak elok laa..huhuhu..insyaAllah, Ruzanna pasti boleh... ^_^

4 comments:

  1. huhu..bykkan makanan berkhasiat..jgn extreme berdiet smpai tak ckp khasiat tau..diet plg baik, makan makanan seimbang n bersenam..tak makan lgsg pn xleh (ehh..mcm pakar diet he kan..padahal zt pon byk kandungan lemak ni dalam badan...kikikik) tp, tatau la pulak punca pening2 tu..nk kena tnya doc..hehe..caiyokkkk..

    ReplyDelete
  2. zti,hik3x..btul2..mcm pakar diet dh ana dgr..hehhe..baik2..ana dgr nasihat tu...hee.. =)

    ReplyDelete
  3. sakit kepala/pening..ubatnye ialah pegi makan. sbb klu tk mkn, otak tk ckup zat utk berpikir. trust me, ce g mkn..kompem ilang pening tu..hihi..

    ReplyDelete
  4. hhhhiihi..huhuhu..ok..thnx huda...konon nk diet..tp diet cra slh kot..kikikii..tp yg entry ni zna pening xmkn sbb posa..hee..

    ReplyDelete