Monday, June 13, 2011

My 1st BeRgEdIL dAgInG.. ;p

Hi..As-salam...

Ni nak cite tentang apa yang saya buat time weken yang lalu..nak cite sket jer..dok tak duduk, saya terasa teringin sangat nak try buat bergedil..walaupun saya suka sangat makan bergedil, tapi saya tak penah buat sendiri..selalu nya bibik saya yang selalu buat selepas arwah mak saya takde..huu..takpun saya akan beli di kedai..hihii..jumaat lepas, saya try search resipi kat internet..tak susah pun sebenarnya nak buat bergedil nih..cuma saya jer yang tak penah mencuba..saya ni memang camni..benda yang mudah, jarang skali nak buat..yang susah2 tu, suka la..hik3x..(yolah sangat)..hermm, ok2..berbalik pada cite asal..so, last saturday tu, suh la adik saya beli bahan2 kat nat (pasar pagi) yang betul2 bersebelahan ngan umah tok saya tu..then, saya pun mula membuat bergedil daging tu..hik3x..bahan2 yang di perlukan pun xbanyak..so, on kan ajer la..hee..

Saya tak snap banyak2 gambar..nanti adik2 saya perli plak..kikikii..so, saya snap 2 gambar ni jer..sebelum goreng & sesudah siap di goreng & ready untuk di makan..
bergedil daging - before di goreng

bergedil daging - ready to eat.. ;p

wallaaa..sedap laaa kawan2...yes..!! dah dapat 1 menu yang leh saya list kan dalam buku resipi saya..hahahhaa...for future living maa..must prepare from now..kikiki..yela kawan2, kalu kita asyik nak makan kedai jer, parah la gak kan..so, mari kita cuba buat sendiri..jimat pun jimat..kalu nak kan bergedil ni, kat kedai mau rm1 untuk sebijik..cuba bayang kan kalu buat sendiri, hah, amik ko..puas makan..hihiii...apa lagi kawan2?? gi lah check macam2 resipi kat internet tu..dan..........SELAMAT MENCUBA.........!!! ^_^

3 comments:

  1. hehe..suke jgk begedil..kengkadang buat jgk ni..tp, agak malas nk lenyek2 kentang tu..hehe..arini nk buat la utk bkk pose..tingin lak bila tgk..huhu

    ReplyDelete
  2. hehhee..buat jgn xbuat..ingt x last week ana ada ikut zti kuar lunch..ana hrp kan zti gi mkn kt maklong..sbb kt maklong ada jual bergedil..tp zti gi mkn kt awet muda..so,kempunan la ana..uhuk3x..sbb tu la msa blk kg weken bru2 ni ana decide nk bt sndiri..hik3x..

    ReplyDelete