Wednesday, June 1, 2011

PeNgAjArAn BuAt Ku...

As-salam all.. ^_^

Sorry semalam takde pape update from me..bizi sesangat..kepala kusut pikir macam2..huhu..postpaid maxis saya tak settle lagi (nak terminated), bil letrik yang ada problem (bulan lepas dah bayar tapi dalam bill cakap tertunggak..)..huhu.. T_T dugaan..dugaan...dalam kita dok plan nak berjimat cermat, tetiba timbul masalah macam ni..hal kecik jer..tapi jadi besar...

Semalam, benda yang dapat saya settle kan ialah my postpaid...dah berjaya terminated my number..yeay..!! tapi kalu korang nak tau, dah 2bulan saya tak guna langsung line maxis tu..sebab, sejak 2bulan lepas lagi konon nyer dah plan nak terminated jer..saya just pakai my celcom postpaid & my digi postpaid..see..tamak kan..semua line saya ada..konon2 nak jimat..tapi takde makna nyer..huu..at last, saya dok bayar saje jer sewa bulanan lebih kurang rm70++/month..bayang kan, untuk tempoh 2 bulan..dah rm140++ kan?? all those things is just because my careless..amik mudah..dok tangguh2, now, amik & rasa kan..huu..rasa macam buta2 jer kena bayar kat dorang..huhu..sila amik pengajaran ruzanna..

*jangan tangguh sesuatu yang dah di rancang.. T_T

Tadi plak, saya gi settle kan pasal bil letrik saya yang di kata kan tertunggak..last monday saya dah gi refer kat TNB, jalan Anson tu..which is ibu pejabat TNB di penang ni..dah la jauh nun di town yang penuh sesak..haih..1st, gara2 dorang cas lebih dalam penggunaan tu..sedangkan kami guna sket jer..dorang cas lebih dalam 100 lebih unit tu..dah 2bulan berlarutan camni..so, saya dah tak bleh tahan..terus menuju ke ibu pejabat dorang..huhuhu..dulu, ayah yang handle semua ni..tapi sekarang saya lak la yang kena amik alih tugas lepas ayah dah pindah umah..huhu..susah jugak jadi ketua keluarga ni kan..baru saya tau..huhu..hal cas terlebih ni dah settle..dorang dah buat bil baru..tapi hal bil tertunggak bulan lepas tu, dorang tak bole tolong..sebab kata nyer, latest update kat dorang tu, mengatakan yang last payment saya *amount ni jer and bertarikh *ni jer..pelik laa..memang pelik..sebab saya yakin saya dah gi bayar..tapi takpe, saya sabar lagi..dalam hati terpikir nak gi post office tu...tempat yang saya selalu gi bayar..kot2 dorang simpan rekod dalam database dorang..tapi hampa..huu..so, nak tak nak, saya terpaksa la hulur kan rm80 skali lagi untuk bil bulan lepas yang saya sebenarnya dah bayar..huu..sedih..tapi, i have no choice..sila amik pengajaran wahai ruzanna...

*sila simpan setiap resit bayaran untuk bil2 dalam 1 fail..
*tak pun, guna lah cimb clicks...segala2 nyer hanya di hujung jari anda.. ^_<

So, ni lah peringatan & pengajaran buat saya..korang yang baca blog ni pun amik lah pengajaran bagi yang perlu k..huhu..pape pun, saya anggap ni lah dugaan..hope saya tabah menghadapi setiap dugaan mendatang selepas ni...amin..

No comments:

Post a Comment