Monday, May 30, 2011

Si KaNcIL kU mErAgAm..huu.. :(

Hello ladies... ^_<

Saya takde keje sangat ari ni..hik3x...lunch tadi gi Maxis kat Bukit Jambul..ingat kan kat situ la Maxis Centre, skali bukan daa...haishhh..buat penat bayar parking jer..dah la tak suka gi Kompleks tu..banyak indon laa...huhuu..& memang saya jarang2 menjejakkan kaki ke situ melainkan terpaksa..sebab nyer kalu upah baju, saya memang terpaksa upah di situ..tempat lain dalam penang ni saya taktau dah..huhuuuu...bila dah salah tempat tu, alang2 geram sangat, so saya terus melencong ke Georgetown..nak gi refer TNB pasal bil saya bulan lepas..huhu..sedih betul..gara2 orang TNB takleh nak masuk tengok meter dalam umah, so dia charge ikut reading yang dorang sendiri2 anggarkan jer..kalu lari sket jer dari reading sebenar, takpe la jugak..ni tak..lari dalam lebih kurang seratus lebih tu meter nyer..sepatutnya bil bulanan dalam range rm50 lebih jer, tengok2 bil bulan lepas terus mencecah rm106...apa lagi..naik angin gak lah jadi nyer..sebelum gi refer kat TNB tu, saya dah snap gambar bacaan meter terkini dan adjustment bill telah di buat...alhamdulillah..tapi parah gak la kalu lepas2 ni jadi lagi skali..ingat dekat nak gi town tu dalam tempoh lunch hour jer?? tadi pun saya dah lewat masuk..huhuu..

Satu hal lagi..dalam dok tension2 pasal bil letrik & bil maxis(nak terminated), kereta saya lak buat ragam tadi..huhuu..ada bunyi pelik dari bahagian enjin..adoii...mula la saya rasa cuak..mau tak nyer..jalan sesak..kereta banyak..kalu mati tengah jalan tadi, tak ke naya..huhu..so, petang ni nak bawak si kancil saya tu gi klinik lah..huhuu..brapa la plak duit yang akan melayang jap lagi nih..huhuu..sedih nyer..dugaan2..dalam kita tengah dok berjimat cermat, kereta lak buat hal..huhuu..apa leh buat..dah lumrah...redha jer lah.. T_T

No comments:

Post a Comment