Thursday, May 12, 2011

2 DaYs Left.... ^_^

Hi there.... ^_^
Well..well..well..today is already thursday...tomorrow is friday..saturday will be coming very2 soon...macam tak caya jer..jap betul masa berlalu...erkk..apa ntah yang saya nak cakap sebenarnya nih..hermm..owh, ingat dah..ingat dah..hee..okla2, actually kan, kami memang sangat2 risau untuk bertunang...rasa macam nak kawen terus jer memula tu..tapi macam lambat sangat nak tunggu..dengan hubungan yang takde pape ikatan ni, macam tak bes plak..ala2 kalu tunang ni kira move 1 step forward la dalam hubungan kami ni..huhuu..tapi seriously, saya sangat takut tengok dugaan time orang bertunang nih..kawan2 ada pesan, kalu nak tunang pun, jangan lelama sangat..huu...saya sangat risau..tapi pape pun, saya harap semua nya berjalan dengan lancar and berdoa agar lepas kami tunang nanti, hubungan kami baik2 jer..kawan2, tolong doa kan saya k..memang saya tau, jodoh pertemuan maut semua di tangan Tuhan..kita tak berdaya nak melawan..tapi bagi setiap pasangan yang bercinta, sudah pasti mahu kan hubungan tu kekal hingga ke jinjang pelamin, dan terus kekal mekar hingga hembusan nafas nya yang terakhir..begitu juga saya..huhu..

Alamak, sayu jer entry saya kali ni..huhu..tapi saya pun tak kuat kalu cinta tak kesampaian...sape la yang kuat tu..yang tu sure dia yang nak putus kan hubungan..maybe atas sebab ada pengganti yang lebih baik..or what so ever..tapi korang kena ingat, apa yang kita buat tu, akan kena balik kat kita..melainkan kita tinggal kan dia dengan reason yang sangat kukuh..especially, yang leh memudaratkan kita, or yang melibatkan keagamaan..dan jugak tatasusila dalam hubungan..yang tu takpe..acceptable lagi..atau lebih orang selalu cakap, takde keserasian..hermm..yang tu penting gak..sangat2 penting actually..sebab kalu kita tak serasi, nanti sure asyik gaduh jer kan..kalu dapat yang sekepala, lagi syokk..hehhee..pape pun, depends on them la kan..camne nak handle...huu..tapi kan, ada 1 perkara yang buat saya kesal gak..kesal pada diri sendiri gak..sebab, nape la manusia selalu sayang kan sesama makhluk lebih dari sayang kan Allah?? geram jugak saya kadang2 pada diri sendiri..huhuu..sepatut nyer kita kena lebih kan amalan kita pada Allah..ingat Dia selalu...compare to hubungan sesama manusia yang hanya lah sementara nih..akhirat jugak lah yang kekal abadi..di sana nanti, kita akan di beri pasangan yang jauh lebih baik, lawa, cantik, hensem, semua ada..cukup lengkap and sempurna..tak macam kita ni..serba kekurangan..huu..

K lah, taknak dah lah sedih2..kena ceria2 selalu..saya nak sambung fokus pada keje jap..tak settle lagi nih..nanti dah la nak cuti isnin & selasa depan..huhu..pape pun kawan2, saya harap apa yang saya cakap kan di atas tu dapat sket sebanyak menyedarkan kita yang alpa ni..got to go now..peace.... ^_^

2 comments:

  1. jap je kan rsa masa berlalu..lg 2 hari Ana jadi tunangan org..zati taktau rasa bertunang sbb jp je tunang so xleh nk komen lebih2..hehe..tapi, pape pon hope hubungan Ana kekal hingga ke akhir hayat..jgn gaduh2 byk sgt..sikit xpe gaduh2 sayang..hehe :)

    p/s: yups..cinta pada Allah kekal abadi :)

    ReplyDelete
  2. hhuhuhuu..thnx zti, tu la kan..zti tunang jap jer..mmg memula plan nk bt cm zti gak..tp xjdi..sbb plan nk kwen msa tu mcm lmbt lg..n rsa xsyok couple tanpa ada pape ikatan..tu la psl decide nk tunang gak kejap..huhu..

    ReplyDelete