Tuesday, May 3, 2011

AkTiViTi MeNgEcAt BiLiK aDiK..

Hi there... ^_^
Arrggghhh, saya sangat penat ari ni...badan terasa sengal2..rasa lemah sangat..nak demam pun ada..semua ni gara2 aktiviti yang saya  buat time weken baru2 nih..ari ahad lepas, pagi2 tu saya bangun dan buat cokodok for our breakfast..tengok pisang atas meja tu dah ranum..nak buang sayang..so, saya buat la cokodok..kawan2 nak tau, saya actually tak penah buat cokodok..selalu makan jer..tapi kali ni saya buat sendiri..1st time and rasa teruja pun ada...hahahhaa..lawak kan...memang saya cmni..benda simple2 memang saya tak penah try..kalu yang gempaq2, saya suka la...hihii..joking2..alhamdulillah, cubaan saya menjadi...sedap..lembut..cuma kurang manis sket..maybe lepas ni kalu buat, kena lebih kan gula sket..tapi en zaidi kita komen cakap hangit..sebab gambar yang saya mms kat dia tu ada hitam2 sket kat rupa cokodok tu..huhuu..yela2 en zaidi, lepas ni saya slow kan api sket yea.. ;p

Lepas mandi2, saya kuar gi umah zati & sepol..tengok kan kucing2 mereka..Bu & Bell..Bu masih demam..tak nak makan..badan pun nampak lemah tak bermaya jer..nak bagi makan ubat, tak reti..huhu..lepas buat apa yang patut, saya & adik pun beransur pulang..tapi saya tak balik terus..kami singgah kat Kompleks Bukit Jambul..ingat nak gi maxis centre nak terminate my maxis..tapi tutup lak..maybe because of labour day kot..ntah..saya pun tak tau..hah, baju tunang saya tak siap2 lagi..saya jenguk la jugak kat kedai tu..tak bukak jugak..bila cal, tak dapat..haishhh..bahaya nih..akak tu cakap, hujung bulan dah leh siap..ni dah masuk bulan 5 dah pun..diam jer..takde kabar berita pun..tak leh jadi nih..ari ni ingat nak singgah Kompleks BJ tu lagi..nak gi tanya..huu...

Then, before kami balik, kami singgah kedai cat..beli cat untuk bilik adik..pink color maa..hahaha..adik sangat fanatik ngan color pinky2..so, lepas beli belah segala peralatan, kami pun balik umah...saya dah tak sabar2 nak mengecat..dengan tekun nyer bukak penutup tong cat..tapi tak berjaya..sampai sakit2 kuku ku ini..adeii..sejam berlalu..last2, surrender..terus start enjin kete dan kami menuju ke kedai cat tu semula..nasib baik lah kedai tu tak jauh sangat dari rumah.. (-_-")

Saya amik masa 2ari untuk cat bilik adik..Ahad & Isnin..fuhhh..lepas siap mengecat, kemas2, deco2 bilik, finally, siap jugak...lewat petang semalam baru selesai segala tugas2..badan sangat penat..sendi2 sakit semua..huhuu..tapi saya puas ati..sebab saya menggunakan cuti 3ari ni ngan baik sekali..fuhh..tak sabar rasa nyer nak cat bilik saya plak..yeayyyy..!!  Deco..deco..bersama ruzanna.. ^_^

No comments:

Post a Comment