Thursday, May 12, 2011

I MiSs My MuM... T_T

Lusa saya dah nak tunang...tapi semalam tetiba saya teringat kat arwah mak saya...
I miss her so so much...pada 24July2001, mak saya menghembuskan nafas nya yang terakhir di Hospital Besar Pulau Pinang...akibat leukimia...huhuhu..masa tu saya baru berusia 18tahun...saya sangat rapat ngan arwah..saya ni jenis yang kuat ngadu...kalu la saya kecik ati pape ngan adik beradik saya, sure saya akan ngadu kat mak..& masalah settle..mak yang akan gi tegur dorang...termasuk la kalu kecik ati ngan ayah..pun mak akan bela saya..huhu..sangat terharu..so, saya tak perlu nak gaduh2 ngan dorang..mak selalu ada..kami geng..huhu..kalu lauk tak habis pun, mak akan ajak saya ratah lauk...adik & kakak mak tak ajak pun..agaknye sebab tu la saya montel kalu nak compare ngan adik beradik lain..uhuk2x..tapi yang pasti, mak selalu masak apa jua makanan yang saya suka makan & teringin..penah dulu, saya balik sekolah cite kat mak yang saya teringin sambal ikan bilis yang ada ubi kentang tu..mak kata, dah teringin, awat yang tak makan? saya cakap la, saya tak suka makan nasi kat sekolah..crowded..nak beratur semua..berebut2..tak suka..so, saya lebih prefer beli kuih jer...tetiba, one fine day tu, bila saya balik sekolah, saya buka la tudung saji..nak lunch...selalu mak akan masak siap2 lunch untuk kami makan masa lunch tu...apa lagi, terkejut saya sebab ada lauk yang saya dok teringin sangat tu...sambal ikan bilis ubi kentang...yaaahooo....saya pun makan ngan penuh selera..bila mak balik keja, saya pun saje cakap kat mak, mak2, mak masak eh sambal tu..then mak cakap, yala, kesian sangat dok teringin..huhuhuu...tapi sekarang??? T_T Allah lebih menyayangi mak saya yang cukup baik tu..seorang isteri yang cukup sempurna bagi saya... (crying.... T_T)

Mak, duna nak tunang dah sabtu ni..semoga mak aman & hapi di sana..walaupun mak takde masa majlis duna tu nanti, tapi duna tetap ingat kat mak..seperti mana mak pesan kat duna time mak tengah nazak dulu..duna, nanti lepas mak dah takde, jangan lupa kan mak yea..kalu tak larat nak sedekah yasin, al-fatihah pun jadi la setiap kali lepas sembahyang..ye mak, duna memang sentiasa ingat....memang dari dulu lagi, sejak mak takde, everytime lepas solat duna sure baca al-fatihah untuk mak...semoga Allah terima doa ku...amin...

Lagu kat bawah ni selalu membuat kan aku teringat kat arwah...saya anggap mak saya macam sahabat saya..sebab kami memang rapat..maybe sebab tu la skang ni watak & sikap saya agak sensitif..memang sangat2 sensitif..sebab sahabat saya dah tiada lagi di alam fana ni..sungguh sekejap masa yang ada bersama nya..I REALLY MISS U MAK...

(Lagu dari Hijjaz : Kau Sahabat Kau Teman Sejati)

* Telah tiba saat waktu kau tinggal kan kami...
Kerana takdir yang Maha Esa telah menetapkan..
Sedih rasa nya hati ini bila mengenangkan..
Kau sahabat ku, kau teman sejati... 

Tulus ikhlas mu, luhur budi mu bagai tiada pengganti..
Senyum tawa mu, juga kata mu menghiburkan kami..
Memori indah kita bersama terus bersemadi..
Kau sahabat ku, kau teman sejati...

Sudah di takdirkan kau pergi dulu.... 
Di saat kau masih diperlukan...
Tuhan lebih menyayangi diri mu..
Ku pasrah di atas kehendak Yang Esa..

Ya Allah....tempatkan nya, di tempat yang mulia...
Tempat yang di Kau, janji kan nikmat untuk hamba Mu...
Sahabat ku, akan ku terus kan perjuangan ini..
Walau ku tahu, kau tiada di sisi...

Perjuangan kita masih jauh beribu batu... 
Selagi roh masih di jasad, hidup diteruskan...
Sedih rasa hati ini mengenangkan di kau..
Bagai semalam, kau bersama kami.... 

Moga aman lah dan bahgia di kau di sana..
Setangkai doa juga fatihah terus di kirim kan..
Moga di sana, kau bersama para solihin...
Kau sahabat ku, kau teman sejati....(ulang *)

4 comments:

  1. semoga arwah mak ana sentiasa sejahtera di sana..
    ~alfatihah

    ReplyDelete
  2. zati, T_T sebak.................

    ReplyDelete
  3. al-fatihah~

    pegi la ziarah kub0 arwah,then luahkan rindu n rase ati zana tu..

    ReplyDelete
  4. tula huda..supposed last weken ari ahd, adik2 semua g ziarah..zna jer yg xdpt join sbb mmg btl2 flat..mlm sebelum tu ngecat bilik..kpala b'pinar2...huhu..insyaAllah nnti zna g..huu :(

    ReplyDelete