Monday, May 23, 2011

PeRaNcAnGaN kU...

Hi there.. ^_^
Ari ni pun saya takde keje..rasa semacam la plak kan dok senang lenang camni..huhu..tapi, bak kata zati, dah orang kasi rehat, kita rehat jer dulu..nanti kalu dah bizi, bizi tak ingat..huuu T_T
apa la nak jadi nih..hah, lupa nak cite, sepupu saya yang sorang ni nak melanjutkan pengajian ke Universiti Al-Azhar lepas raya ni..sejuk hati pakcik & makcik saya tu kan...tapi pengajian di tanggung sepenuhnya oleh pakcik sendiri..adik nuren ni memang pandai pun...spm baru2 ni dia dapat 7A's..dia akan amik bidang kedoktoran (pergigian)...alhamdulillah..satu2 perkara yang saya rasa kagum adalah, untuk melanjutkan pelajaran di Mesir, dorang kena hafal Al-Quran..untuk every sem, kalu nak lulus, ada syarat nyer..kena hafal 2 juzuk..hermm...dasyat kan..besar sungguh ganjaran bagi orang2 yang menghafal Al-Quran nih..masyaAllah..huhuuu...

Takpe lah, stop jap cite tentang sepupu saya tuh..so sekarang saya nak bukak cite pasal perancangan saya setakat ni..tunang dah sudah..tapi tarikh nikah tu belum di tetapkan lagi sebab semua nyer bergantung pada kekosongan dewan..saya dah booking dah dewan..cuma belum confirm kan lagi betul2..kena tunggu bulan 7 ni..baru akan dapat kata putus...so, just wait until the time's come..plan saya, every month nak fokus beli 1 barang..sampai la ke tarikh nikah kami..banyak benda yang nak di settle kan..kursus kawen pun saya tak register lagi..nak buat kat mana semua saya tak arrange lagi..huhuu..tunang dok jauh..sebulan sekali jer dapat jumpa pun..so, banyak benda yang saya dapat rasa kan, saya kena settle kan sendiri kat sini..just update jer kat dia apa yang perlu..huhuu..memang sedikit rasa kesunyian..masa bersama tu terhad sangat..kalu nak jumpa selalu pun, duit banyak habis gak..dengan nak kawen ni, nak kena pakai banyak duit..huhuu..bukan senang nak mengumpul duit and bukan mudah untuk berkahwin..banyak tanggungjawab nyer nanti..insyaAllah..mudah2han di permudahkan segala urusan..amin..

Kawan2, kawan2 sedar tak, kalu kita nak kawen ngan seseorang tu, kita perlu ingat yang kita bukan kawen ngan jejaka/gadis tu sahaja..kita umpama kawen dengan ahli keluarga dia jugak..saya cukup takut dengan penerimaan family dari pihak laki..saya cuma harap kan yang baik2 ajer..risau sangat..yelah..saya orang jauh..bahasa pertuturan pun berbeza..hope sangat dorang dapat trima saya dengan seadanya..kawan2 tau tak, saya dah mula belajar bahasa sarawak sket2..hehhee...rasa macam nak buat kamus pun ada..then nak praktik ngan zaidi..supaya dorang tak kekok nak bersembang ngan saya nanti..huhuu..taknak rasa diri ni tersisih.. :(

Wish me luck yea kenkawan...peace.. ^_^

2 comments:

  1. nak blajar base sawak ngan zati pon boleh..kikikikkikik..sokot2 pandai la jugak :)

    ReplyDelete
  2. zti, NAKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKKK............!!!!!!!! =D

    ReplyDelete