Wednesday, May 4, 2011

PTPTN owh PTPTN...Good ByE b/band....

Hi...As-Salam....
Baru balik dari menguruskan segala hal2 berkenaan bil2..fuhhh...legaa...first, gi bayar PTPTN..kan bes kalu dulu masa study tak buat pinjaman..tu pun nasib baik masa saya sambung degree saya tak dapat full..dapat suku jer..alhamdulillah sangat2..kalu tak, parah gak nak bayar balik...kawan2 saya yang mana pinjam full, dorang pinjam lebih kurang RM35,000 gak la untuk 4tahun pengajian..saya lak, cuma RM8,800 jer untuk 4tahun tu...huhu..memang selalu lepas untuk duit yuran jer..tu pun tak cukup..ayah kena add brapa ratus lak.. (-_-") sekarang, giliran saya lak nak kena bayar..saya tak buat automatic deduction from my salary..tak nak..!! sebab kadang2 bukan every month saya leh bayar..kadang2 terskip gak..ahaks..tapi tak selalu la..skip sebulan 2 jer..pastu bayar lagi..huhuhuu..bila la nak habis bayar ni eh?? kan bes kalu takde pinjaman camni..jimat sket duit..huhuhuuu...insyaAllah, plan saya untuk bakal anak2 saya nanti, saya taknak anak saya amik sebarang pinjaman camni..biasiswa takpe laaa..kan?? hehehe..di galak kan kott...hahaha..kalu tak dapat, takpe la...saya try la jugak ikhtiarkan supaya anak2 saya tak perlu buat pinjaman sebab taknak dorang rasa susah macam saya rasa sekarang..insyaAllah...amin...

Pastu saya gi celcom centre...YES!! akhirnya saya dah berjaya terminate saya punya broadband..slamat tinggal broadband ku...dah tak kuasa nak pakai & bayar..sekarang target nak closed maxis postpaid lak...lum tercapai lagi..takpe2..biar kan dia dengan keadaan barred...next month baru saya langsai kan segala...bulan ni takleh..banyak lagi nak pakai duit rasa nyer..huhuhuu...

K lah..nak sambung fokus pada keje jap..talk to u later k...daa....peace.... ^_^

5 comments:

  1. dah 2ta0n stgh byr ptptn...huhuhu..1st year totally abah bayarkan utk kitorg 2 beradik..start 2nd year,memasing kne galas beban tu sndri dahh..hihi..

    ReplyDelete
  2. hah??1st year abh yg tlg byr kan??mmg bes la abah huda ni...sukeee...huhuu...bila nk hbs kan huda kan?mls btl laa.. :(

    ReplyDelete
  3. zt ni pinjam ptptn 6k pon x abih2 byr lagi..haah..sbbnye asyik skip je kan..kuang3..tp, bahaya sekarang..sbb durang blcklist random..adek yg bru start keje pon leh kena blcklist w'pun dia pinjam 8k je..ermm

    ReplyDelete
  4. a'ah...utk ta0n yg pertama mmg abah yg bayarkan utk kami adik-beradik. bile masuk tahun ke-2 je baru bayar sndrik..hihihi. katanye bg kami stable dlu bekeje..dh masuk ta0n kedua nk kate tk stable mmg melampau laa...hahaha.

    bayar mmg xpnh skip lg la so far,ikut schedule yg die bg tu je.tatau laa ble nk abih..hihi

    ReplyDelete
  5. zti, yeke??adik dah kna blcklist even bru hbs study??kena explain kat dorg elok2 nih..mna leh cmtu..nnti nk jenjalan oversea ssh lak..huhu..

    huda, huhuuu..bes nyer dpt abah yg sgt2 memahami cmtu..bes2.. =))

    ReplyDelete