Monday, June 20, 2011

MuRtAbAk AyAm CrEaM cRaCkErS

Hi ladies..As-salam... ^_^

Today is Monday..hahaha..selamat bekerja kawan2..saya baru sampai opis ni..tadi jem lak..sebab banyak jalan tutup...huu..laju la minyak ku minggu ni kalu camni ari2..huu.. T_T

Ok lah, semalam, saya ada buat resipi baru..chewah.."murtabak ayam cream creakers.." saya teringat, dulu, arwah mak saya penah buat..tapi kami tak penah amik tau pasal cara2 membuat apatah lagi resipi nyer..tapi, kakak saya penah request suh saya cari resipi & try buat. sebab dia rindu sangat nak makan..so, saya pun godek2 la dalam tenet..tapi tak jumpa..huhuhuu..at last, tetiba saya dapat idea..kikiki..so, bermula lah operasi try an error saya tu semalam...mula2, buat inti dia..pastu, buat la murtabak tu..susun cream crackers layer by layer..agak nyer, saya dapat imaginasi macamana cara membuat nyer sebab saya penah buat kek lapis kot..kikiki..so, ini lah dia rupa nyer murtabak saya tuh...

ni la hasil nyer...murtabak ku.. =D

setelah di potong..
Boleh tahan gak la rasa nyer..(chewah..puji diri sendiri lak)..xde la, maybe sebab kena ngan citarasa saya kot..tu jer..nanti nak gi KL bulan depan, leh la saya buat kan lagi skali untuk kakak & tunang saya tu..bagi dorang rasa lak..hihii.. ^_^

4 comments:

  1. 1st time tgk murtabak besor cmni..waaa..mao jugak..nmpk menyelerakan..menguji kesabaran puasa harini..huhu

    ReplyDelete
  2. hik3x..zti,nnti msa kita nk g kl tu,ana bwk utk zti sma k..hee.. =D

    ReplyDelete
  3. wah! sedapnye! adik manis.. bagi resepi skali pls pls pls...

    ReplyDelete
  4. hihi...hi eika..nk resipi eh??ok2.. =D

    ReplyDelete